Teaterexperiment om det fria ordet

Skådespelaren Krister Kern har inte läst manuset och föreställningen saknar regissör. Vit kanin Röd kanin är ett spännande teaterexperiment om det fria ordet. Välkommen att boka förhandsintervju och/eller recensionsbiljetter.

SPELDATUM: Norrköping, Stora teatern (Café Gycklaren) 30 mars 2017 kl. 19.00
PRESSBILD: Porträttbild på Krister Kern finns för nedladdning på ostgotateatern.se/press
INFORMATION & RECENSIONSBILJETTER:
Laila Lundman, Riksteaterföreningen KariN, 070-565 65 39, laila.lundman@gmail.com

OM FÖRESTÄLLNINGEN
Skådespelaren Krister Kern har aldrig läst texten, inga repetitioner, ingen regissör. På ett bord ligger ett kuvert med ett manus som är hemligstämplat. Här börjar föreställningen.

Texten är full av överraskningar - en magnifik uppvisning i ordets möjligheter att förflytta rum, känslor och upplevelser. Att skådespelare och publik upplever texten i samma ögonblick skapar närvaro och gemenskap. Som publik upplever du ett teaterexperiment som spelats framgångsrikt på över 15 språk. Manuset är skrivet av iranske dramatikern Nassim Soleimanpour under utreseförbud från Iran. Det är en personlig berättelse med universell igenkänningsfaktor.

Vit kanin Röd kanin arrangeras i samarbete med Riksteaterföreningen KariN, med stöd av Norrköpings kommun.

Dramatiker Nassim Soleimanpour
Konstnärlig projektledare Isak Hjelmskog
Casting Julia Högberg

OM KRISTER KERN
Krister Kern är utbildad vid Teaterhögskolan i Göteborg, Han har bl.a. arbetat vid Borås Stadsteater och synts i tv- och filmproduktioner som Kommissarie Winter, 183 dagar, Hagamannen, Hinsehäxan, Ettor och nollor och den norska långfilmen Kongens nei. På Östgötateatern har Krister bl.a. medverkat i Hamlet, Frankenstein och Wendy & Peter Pan samt ung scen/öst-produktionerna Rose rose rose och Baba Yaga.

Välkommen till DIN TEATER! Vår repertoar består av svensk och utländsk dramatik, nyskrivna verk och klassiker. Vi är också kända för våra musikaler. Östgötateatern är Sveriges största regionteater med vackra teaterhus i både Linköping och Norrköping, samt turnerande verksamhet. Till Östgötateatern hör också ung scen/öst, som har i uppdrag att spela barn- och ungdomsteater. Från och med 1 januari 2016 är Östgötateatern en del av Scenkonstbolaget i Östergötland AB.