Pia Ternström och Hani Arrabi i Toastmasters. Foto: Sara Pärlefalk

Urpremiär för komisk soppteater

Tänk dig en bröllopsfest där allt som kan gå fel går fel. Vid lunchtid på onsdag den 5 oktober är du inbjuden till en sådan! Det är nämligen premiärdatumet för Östgötateaterns nya komiska och musikaliska Toastmasters– en soppteater under ett mardrömsbröllop.

Välkommen att boka recensionsbiljetter och/eller intervjuer med upphovspersonerna och musikalartisterna Pia Ternström och Hani Arrabi.

De båda, som annars ingår i Come From Away-ensemblen, har i arbetet med Toastmasters plockat citat, historier och egna erfarenheter från bröllop de varit på och sedan förhöjt situationerna.

– Det är en så känslig dag. Man eftersöker perfektion och då är det så lätt att det inte blir perfekt, säger Hani Arrabi.

– Vi vill få publiken att skratta. Kom på kalas! säger Pia Ternström.

Med sig på scenen har de musiker Mathias Lundqvist, kapellmästare och musiker i Come From Away.

Toastmasters spelas onsdagar och torsdagar 5–20 oktober i övre Teaterbaren på Stora teatern i Linköping. Föreställningen ges endast i Linköping hösten 2022 med anledning av ett hissbygge på Stora teatern i Norrköping.