Osynlig rekryterar senior UX-designer

UX-byrån Osynlig vässar teamet ytterligare med senior UX- och produktkompetens. Jacob Lindström är ny UX-designer och kommer att tillhöra kontoret i Stockholm.

Jacob Lindström har lång erfarenhet av att starta upp och utveckla en digital produkt. Han kommer närmast från SaaS-bolaget Hoodin där han har lett och utvecklat designarbetet och även ansvarat för produktstrategi som product manager.

– Osynlig har en designprocess som utgår från användaren och samtidigt levererar affärsvärde och kundnytta. Det stämmer bra överens med min syn på design och hur jag som designer kan skapa värde för både användaren och kunden, säger Jacob Lindström.

– Jag fastnade direkt för Osynligs värderingar och att det är en öppen och inkluderande arbetsplats. Det är en hög kompetensnivå inom företaget, så jag kände att det här är ett ställe där jag både kan bidra och själv utvecklas. Jag ser fram emot att komma igång och jobba tillsammans med teamet, fortsätter Jacob.

Som UX-designer kommer Jacob att ha en viktig roll i att hjälpa Osynligs kunder att sätta kunden i centrum för beslutsfattandet, och skapa och utveckla innovativa digitala produkter eller tjänster. Jacob började den 1 december.

– Det känns riktigt kul att välkomna Jacob till teamet! Hans breda erfarenhet från hela den digitala produktutvecklingsprocessen, kombinerat med hans spetskompetens inom design, gör att han kommer att bidra med ett helhetsperspektiv som är väldigt värdefullt för Osynlig och för våra kunder, säger Linus Lennstrand, CEO på Osynlig.

Fun fact om Jacob:

Han har ett riktigt träffsäkert ögonmått. Under en period jobbade han som industrisvarvare där måttet inte fick fela på ens en 9/1000-dels millimeter. Pixel perfect, minst sagt.