Outnet flyttar till nya lokaler

Outnet flyttar till nya lokaler

Outnet, som på kort tid etablerat sig som hela nordens friluftsbutik, har nu flyttat till nya och ändamålsriktiga lokaler i Kalmar. I de nya lokalerna räknar man med att kunna fortsätta sin kraftiga expansion.

-För två år sedan satt vi på 30 kvm ovanför en butik inne i centrala Kalmar. Fram till i fredags var våra lokaler 570 kvm men nu i helgen flyttade vi till en ny lokal på drygt 3200 kvm. Med våra nya lokaler känner vi oss starka inför vår fortsatta expansion, säger företagets VD Stefan Gustafsson.

Outnet har hela tiden trott på att själva bygga upp ett stort lager för att snabbt kunna leverera det kunderna vill ha. 90% av beställningarna levereras inom 24 timmar och man kommer att fortsätta expandera både sortiment och lager framöver.

Det är ganska vanligt att e-handelsbolag som expanderar snabbt har problem med att man snabbt växer ur sina lokaler.

-När vi i våras började prata om att flytta kändes som ett jättejobb. Men vi bestämde oss för att inte tänka så mycket på jobbet som låg framför oss. Så här i backspegeln var det väldigt klokt. Vi la två långa arbetsdagar på flytten, hela personalen. Sen var det klart och nu känns det fantastiskt skönt säger Anders Franklund, logistikchef på Outnet.