Marcus Hellner blir ambassadör för Outnorth

E-handelsbolaget Outnorth gör en storsatsning på ambassadörer och först ut är längdskidåkaren Marcus Hellner.

- Marcus Hellner är verkligen vår drömambassadör, då han mer än förkroppsligar det aktiva friluftslivet, är en fenomenal idrottare och dessutom en stor förebild för många människor. Vi gör en långsiktig satsning och har tillsammans kommit överens om att samarbeta över kommande OS. Det känns oerhört kul att få följa Marcus hela vägen dit och att kunna erbjuda våra kunder att göra detsamma känns såklart extra roligt, säger Lars Nykvist, VD på Outnorth.

Outnorth är Nordens ledande butik på nätet inom outdoor och friluftsliv. För att stärka sin position på marknaden kommer man utöver Marcus Hellner knyta till sig flera ambassadörer som bland annat bidrar till att fördjupa relationen till kunderna. Det skapar ett naturligt mervärde för besökaren och genom ambassadörerna ökas innehållet på hemsidan. Man kommer att få möjlighet att följa ambassadörerna i deras ”vardag”, de kommer också att ge tips och råd och på många sätt vara ”synliga” i Outnorths alla kanaler.

Outnorth bygger upp sin marknadsposition i flera riktningar. Först ut i starten av 2013 var en storsatsning på reklam i TV4, steg två - ambassadörer och i steg tre kan vi med glädje berätta att fler spännande saker händer framöver.

För mer information, kontakta:

Lars Nykvist, VD
E-post: lars.nykvist@outnorth.com

Eller

Ola Svensson, marknadschef
E-post: ola.svensson@outnorth.com

Outnorth lanserades i Sverige 2005 och är idag en av Skandinaviens ledande e-handlare inom outdoor och friluftsliv. Vi har idag nätbutiker i Sverige, Norge, Danmark, Finland samt Tyskland. Vi säljer kläder, skor och utrustning för stora och små äventyr och strävar efter att leverera ”the best of Scandinavian Outdoor” till kunder över hela världen.

Outnorth har idag över 50 000 artiklar i sortimentet från fler än 350 kända varumärken Totalt arbetar cirka 80 personer företaget som har sitt huvudkontor i Kalmar och lager i Växjö.

Outnorth finns på www.outnorth.se och www.facebook.com/Outnorth.com. Outnorthbloggen finns på www.outnorthbloggen.se