Ola Skinnarmo går in i Outnets styrelse

Ola Skinnarmo går in i Outnets styrelse

Ola Skinnarmo väljer nu att ta ett kliv in i näringslivet, när han blir styrelseledamot i den snabbt expanderande nätbutiken Outnet. Outnet, som håller på att etablera sig som den ledande aktören i Skandinavien, säljer kläder och utrustning för friluftsliv på nätet. Detta är en bransch som Ola naturligtvis känner till väl.

-Jag har följt Outnet en tid. Bolaget har ett mycket gott rykte i branschen och jag är imponerad över hur snabbt man har lyckats med sin expansion. Men jag har också en del tankar på hur vi kan utveckla bolaget ytterligare. Det skall bli roligt och utmanande att gå in i en professionell styrelse och bidra.

Sedan en tid driver Ola Skinnarmo även företaget Expeditionsresor där han tar med sina kunder på sitt livs äventyr.

-Det kan nog finnas en del jag kan lära från Outnet och styrelsearbetet där som jag kan ha nytta av i Expeditionsresor. Det kan också finnas en del synergier mellan de bolagen. Men framför allt kommer jag ta med mig produkt- och användarfokus in i Outnets styrelse. Utan att avslöja för mycket kan jag väl säga att jag har en del idéer, säger Ola Skinnarmo.

-Vi är naturligtvis väldigt glada över att Ola vill vara med oss på den här resan säger Stefan Gustafsson, vd på Outnet. När jag har träffat Ola så har jag slagits över den positiva energi som finns runt honom. Vi vill verkligen lyfta in produkt- och användarfokus i styrelserummet, men förutom det så tror jag att Ola kommer att bli en kraftkälla för hela bolaget. Vi är ute på en spännande resa och sådana har Ola fantastiska erfarenheter från.

Outnet.se är Sveriges mest omtyckta friluftsbutik på nätet. Två år i rad har Outnet utsetts till årets e-handlare av Pricerunners användare. Genom att erbjuda ett väldigt brett sortiment, bra priser, snabba leveranser och en hög servicenivå har Outnet lyckats växa med mer än 100% årligen under de senaste tre åren. Just nu pågår en expansion i övriga Norden.

www.outnet.se