Outnet nyanställer och satsar på produktkompetens

Outnet.se, som nyligen lanserades även i Norge, förstärker nu med spetskompetens inom material och tillverkning. Kim Hagström, som tidigare bland annat jobbat som projektledare på Tekosöm Svenska AB, har god branschkunskap då han i den rollen jobbade med att producera kläder till flera av de välkända varumärken som Outnet representerar.

-Vi ser mycket positivt på att få in Kim i teamet, säger Stefan Gustafsson, VD på Outnet. Han har bland annat jobbat med produktion av GORE-TEX® kläder, vilket ställer höga kompetenskrav. Det är oerhört viktigt för oss som friluftsbutik att kunna förmedla mycket kunskap kring våra produkter. Friluftsbranschen ligger ofta allra längst fram när det gäller teknisk konfektion och mycket produktutveckling sker inom den här branschen.

-Att producera teknisk textil för friluftsliv och outdoor ställer stora krav. Vi har leverantörer av tält som när de syr kyler ner nålen för att göra så små hål som möjligt i materialet. Sån omtanke om slutresultatet tror jag inte man hittar i många andra branscher.

Kim har tidigare också jobbat med produktion av fiskekläder. Men han känner själv att i friluftsbranschen och bland outdoormänniskor finns de mest kunniga och krävande kunderna.

Outnet.se är Sveriges mest omtyckta friluftsbutik på nätet. Två år i rad har Outnet utsetts till årets e-handlare av Pricerunners användare. Genom att erbjuda ett väldigt brett sortiment till bra priser och med snabba leveranser och hög servicenivå har Outnet lyckats växa med mer än 100% årligen under de senaste tre åren.

www.outnet.se