Outnorth lanserar nytt varumärke

Outnorth lanserar nytt varumärke

Urberg är ett svenskt varumärke som innehåller kläder och utrustning för alla som tycker om att vistas utomhus. Arbetet med Urberg startade för ett år sedan och de första produkterna finns nu i butik.

Mottagandet har varit fantastiskt och sett till antal sålda produkter är Urberg redan ett av våra tre största varumärken. Vi vill dela med oss av vår produktkunskap och när vi nu lanserar Urberg så är målsättningen att kunna ge våra kunder väldigt mycket produkt för pengarna. Urberg är ett komplement till alla de fantastiska varumärken som finns hos oss idag”, säger Lars Nykvist, VD på Outnorth.

Med namnet ”Urberg” indikerar Outnorth på det stabila och hållbara i varumärket. Stabilitet och hållbarhet är starka och viktiga ledord genom hela processen i Urbergs produktutveckling. Sortimentet byggs upp på basprodukter med lång livstid.

Urberg är anslutet till ”1% for the Planet”. Det innebär att minst 1% av intäkterna läggs på hållbarhetsfrågor externt.

”Vi lägger också mycket tid på hållbarhetsfrågor i den interna processen. Vi har t ex genomfört humanitära granskningar på fabriker och genom det lyckats få igenom tydliga förbättringar av arbetsmiljön. Under hela processen gör vi också aktiva miljöval. Ett exempel på det är Urbergs handsksortiment som lanseras i höst, där impregneringen ej är baserad på fluorkarboner,. ”, säger Stefan Gustafsson, ansvarig för satsningen på Urberg.

www.urbergskandinavien.se

För mer information, kontakta:

Lars Nykvist, VD
E-post: lars.nykvist@outnorth.com