​Outnorth ny huvudpartner för Adventure Academy

​Outnorth ny huvudpartner för Adventure Academy

Outnorth blir ny huvudpartner inför nästa omgång av äventyrsutbildningen Adventure Academy.

Adventure Academy är utbildningen där de antagna eleverna får chansen att utveckla sitt drömäventyr med professionell expertis. Att dessutom jobba med helheten och delarna både i teorin och i praktiska situationer skapar unika förutsättningar att lyckas med ett äventyr. Utbildningen går inom äventyrsplanering, motivation, handhavande, teknik, kommunikation, säkerhet, film och foto samt dokumentation – allt som krävs för att man ska kunna genomföra ett drömäventyr.

- Ett av målen för oss på Outnorth är att inspirera och hjälpa människor att komma ut mer, oavsett tidigare erfarenhet eller ambitionsnivå. Adventure Academy är en ypperlig plattform för att fortsätta det arbetet, säger Dennis Svärd, kommunikationschef på Outnorth.

Nytt inför nästa omgång av utbildningen är också med den kvinnliga äventyraren och innovationsforskaren Louise Östberg som rektor.

- I och med att vi har sånt tryck på ansökningarna och att äventyr inspirerar så många har vi förutom de skrivna ansökningarna även adderat ett uttagningstillfälle där vi träffar ett första urval av de sökande. Där testas alla i fysik, grupparbete och handhavande, allt för att det skall bli så rättvist som möjligt. Att dessutom nu ha med Outnorth med som ny huvudpartner i Sverige är riktigt roligt och kommer ge våra elever en ännu starkare plattform ut i äventyrsvärlden, säger Fredrik Hjorth, VD på Årets Äventyrare.

För mer information:

Kommunikationschef Outnorth: Dennis Svärd, +46 (0)704-804 094,dennis.svard@outnorth.com

VD Årets Äventyr AB: Fredrik Hjorth, +46 (0)73-422 33 70, fredrik.hjorth@tradeflow.se

Om Adventure Academy

Adventure Academy startade 2012 och är en unik äventyrsutbildning i Sverige. Tanken är att ge deltagarna rätt förutsättningar och kunskap inom friluftsliv för att våga ta steget och genomföra sina egna äventyr - liksom inspirera andra att göra samma sak. Utbildningen leds av några av Sveriges mest meriterade äventyrare. Adventure Academy drivs av Årets Äventyr AB. För mer information om utbildningen se: www.adventureacademy.se

Sista ansökan för utbildningen 2018 har förlängts till den 17 september.

Outnorth arbetar med att inspirera fler människor att vistas utomhus och må bra. Vi gör det genom att erbjuda de bästa produkterna från och för skandinavisk outdoor, baserat på kunskap och erfarenhet. Vi är Skandinaviens ledande e-handlare inom outdoor och har kläder, skor och utrustning för alla väder och utmaningar.

Mer information finns på www.outnorth.se