PRALINESSA - Det goda valet!

Med ett budskap helt rätt i tiden och ett engagemang i rättvisefrågor gör denna chokladask gott i dubbel bemärkelse. Belgiska Fairtradepraliner i toppklass från svenska Pralinessa.

Pralinessa är det nya svenska varumärket med moderna och miljömedvetna kvalitetsprodukter som tagits fram i samarbete med belgiska tillverkare. Alla produkter är Fairtrademärkta.

Chokladasken har en för många välkänd bild med budskapet ”We can do it!” som för tankarna till dagens starka kvinnorörelser. I samma anda är tanken bakom materialvalet: en solid ask av metall som med fördel kan återanvändas efter att pralinerna tagit slut.

Pralinessa är en rättvisemärkt choklad som inte bara smakar gott, dessutom går 5 kr från varje såld ask oavkortat till Tjejzonen
(tjejzonen.se), en organisation som hjälper unga flickor som behöver stöd.

- Vår belgiska choklad har alltid varit storfavorit hos våra kunder och med den här nya asken har vi möjlighet att hjälpa till att göra skillnad i en stor hjärtefråga, samtidigt som den produceras på rättvisa grunder. Och den är otroligt god förstås! Säger varumärkesansvarig och grundare av Pralinessa, Christina Signer.

Helt enkelt en god choklad i en tidlös ask för en god sak!

Nya We can do it! Asken lanserades under hösten 2019 och innehåller 200g chokladpraliner.
Pralinessa marknadsförs och distribueras av P&P Chokladimport AB.

• Livsmedel

• praliner
  • choklad
  • fairtrade
  • rättvisemärkt
  • konfektyr
  • belgisk choklad

P&P Chokladimport AB är ett svenskt familjeföretag som startades 1986 av grundaren Eva Peter. Företaget representerar och marknadsför ett antal noggrant utvalda varumärken från Belgien, Italien, Frankrike och Sverige. Sortimentet består av alltifrån lyxiga pralinaskar, chokladtryfflar och lösviktspraliner till ett gediget urval av chokladkakor och sockerfria produkter. Många är också Fairtrade, UTZ, palmoljefria och ekologiska.

Malin Waltrén

Presskontakt Marknadsansvarig PR & Marknad