PA RESOURCES: INBJUDAN TILL PRESENTATION AV PA RESOURCES DELÅRSRAPPORT JANUARI – MARS 2006

PA Resources AB (publ) bjuder in till presentation av delårsrapporten för perioden januari - mars 2006. Kapitalmarknadsträffen äger rum onsdagen den 10 maj kl. 09.00, på Felix Konferansesenter, Aker Brygge (Bryggetorget 3, 1380 Vika) i Oslo, Norge. Anmälan görs till Erik Eriksen, e-post: Erik.Eriksen@paresources.no, eller på telefon +47 21 56 76 14. PA Resources AB (publ) För mer information, kontakta gärna Trond Bjerkan, vice vd Tel: +47 21 56 76 10 E-post: Trond.Bjerkan@paresources.no PA Resources AB (publ) är en snabbt växande olje- och gaskoncern inriktad på att förvärva, utveckla och utvinna olje- och gasreserver, samt bedriva prospektering för att hitta nya reserver. Koncernen är idag en av de största oljeproducenterna i Tunisien, och har fått tillstånd att vara licensinnehavare och aktiv producent på den norska kontinentalsockeln. Koncernen äger också andelar i intressanta utvinningsområden i Ekvatorial Guinea. PA Resources AB omsatte 303 MSEK under 2005 och är noterade på Oslo Börs SMB-lista i Norge samt Nordic Growth Market (NGM) i Sverige. För mer information, besök gärna www.paresources.se.

• Industri, tillverkning