Transport av golfbilar gav MLT en merintäkt

PackBud Nordic AB heter företaget som förmedlar och hjälper privatpersoner och företag med transporter av den otympligare sorten. Via sin webb- och mobilbaserade tjänst www.packbud.com kan kunder få hjälp med transport av exempelvis möbler, kontorsutrustning, friggebodar, motorcyklar och mycket annat.

”Som transportör är det enkelt att hitta transporter som passar de körningar man vill optimera”, säger Mikael Funa, VD och grundare till PackBud. ”Transportören anger vilken typ av körningar denne är intresserad av. När en kund lagt in en transportförfrågan på PackBud erhåller transportören ett mail med en länk till förfrågan. Därefter kan transportören, om det känns rätt, lägga ett prisförslag på transporten”, fortsätter Mikael Funa.

Thomas Fogdö, som är en av grundarna till PackBud, ser med tillförsikt på framtiden. “Vi ser ett stort intresse för tjänsten, både från transportörernas sida och utifrån ett kundperspektiv. Fler och fler ser även miljövinsten med att så gott som det går, optimera utrymmet i fordonen som rullar på vägarna.”

MLT:s affärsområdeschef för Bud & Distribution i Uppsala, Daniel Åberg, är en som använder PackBuds tjänst för att optimera företagets körningar. Han tycker tjänsten är både nytänkande och positiv både ur ett ekonomiskt och ett miljöperspektiv.

”Senaste körningen vi fick via PackBud var 4 stycken golfbilar som skulle från Danderyd till Trosa, en sträcka som vi vanligtvis trafikerar. Vi hade plats över så jag gick in på PackBud och la ett bud på körningen. Kunden valde vårt bud rätt så omgående och vi utförde transporten enligt kundens önskemål”.

Enligt Daniel Åberg är detta positivt för alla parter. “Vi får mer jobb, kunden får hjälp med sin transport och tillsammans bidrar vi till en bättre miljö.”

Om PackBud Nordic AB
PackBud förmedlar paket- och godsleveranser för privatpersoner och företag. Genom användande av redan inplanerade transporter med ledig kapacitet kan PackBud och dess användare vara med och bidra till en minskning av den totala miljöpåverkan.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Adam Bengtsson Marknad/Sälj, sales@packbud.com, 020-121023 Mikael Funa VD & grundare, mikael@packbud.com, 0703-783166

Om MLT Bud & Distribution AB
I vår affärsidé ingår även att vi ska erbjuda våra kunder effektiva och lönsamma transportlösningar - med minsta möjliga miljöpåverkan och på ett tryggt transportsätt. Vår attityd till andra trafikanter ska vara positiv och våra fordon ska ses som ett föredöme i trafiken. Vi bedriver ett aktivt arbete med ständiga förbättringar inom dessa områden.

MLT har idag 44 anställda som handhar löpande administration och ekonomi samt arbetar med marknadsföring, försäljning, utveckling och drift. MLT har ca 150 delägare och sysselsätter totalt ca 450 personer.

Vårt verksamhetssystem omfattar områdena kvalitet, miljö och trafiksäkerhet. MLT är kvalitetscertifierade enligt ISO 9001 och miljöcertifierade enligt ISO 14001. Vi är även trafiksäkerhetscertifierade enligt Sveriges Åkeriföretags standard.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Daniel Åberg, daniel.aberg@mltab.com, 010-7222832

Ämnen

PackBud är ett nytt, miljövänligt, förenklat sätt att beställa transporter. Samtidigt ökar möjligheten för transportnäringen att söka efter och ta fler transportjobb, vilket leder till optimering av lastutrymmen och besparing av miljön.

Mattias Sjunnesson

Presskontakt VD & Partner +46708455960

Digital marknadsplats för transporter och en smart transportplanerare för åkerier.

Genom appen PackBud kan mindre åkerier digitalisera sin vardag, t.ex. planering av uppdrag. Det gör varje transportörs planerade rutt matchningsbar på PackBud Market, som är en oberoende digital marknadsplats för privatpersoner och företag. Genom att erbjuda ledigt utrymme i redan inplanerade transporter kan PackBud vara med och bidra till en minskning av den totala miljöpåverkan. Så här fungerar tjänsten:

1. Beställaren söker en transport på packbud.com.
2. Sökningen matchas mot anslutna transportörers redan planerade körningar.
3. Beställaren får direkt erbjudanden som matchar efterfrågat behov.
4. Beställaren väljer och betalar önskat transporterbjudande.
5. Frågor och mindre justeringar görs direkt med transportören i PackBud-chatten.
6. Alltid öppet köp.
7. Transportören utför uppdraget enligt överenskommelse.
8. PackBud betalar transportören efter att uppdraget utförts.

PackBud Nordic AB
Bangårdsgatan 13