Best of Brands öppnar nätbutik

Stockholm 1 november 2011 – Idag öppnar klädkedjan Best of Brands sin nätbutik.

Best of Brands satsar stort och öppnar trots den lågkonjunktur som förutspås både ny e-handel samt två nya butiker på sammanlagt 1 800 kvadratmeter. Butikerna öppnas 23 mars då man flyttar in i den nya Moodgallerian i centrala Stockholm med en dam- och en herrbutik.

I nätbutiken finns kläder och accessoarer från ett stort antal varumärken och alla leveranser sker fraktfritt inom Sverige. Den digitala butiken rymmer mycket av utbudet från den 3 000 kvadratmeter stora butiken i Sickla Köpkvarter och den 1 000 kvadratmeter stora butiken i Vällingby City.

- Vi samlar det vi tycker bäst om från samtliga varumärken och att erbjuder ett stort urval som man inte hittar i andra butiker. Vårt koncept fungerar bra och e-butiken ska skilja sig så lite som möjligt från den upplevelse som man får i våra andra butiker. Du betalar ingen frakt och får samma kundpoäng och rabatter, säger vd Lars Rabenius.

Företaget Panagora har utvecklat e-handelslösningar för många svenska modekedjor och modevarumärken. Moon-Suck Song, vd på Panagora, menar att Best of Brands har potential att bli en av de större aktörerna inom sin nisch.

- Best of Brands har ett koncept som är klippt och skuret för e-handel och de riktar sig även till ett lite äldre segment än många andra multibrandbutiker. Därigenom fyller de ett relativt stort hål på marknaden, säger Moon-Suck Song.

Best of Brands har gjort en lång resa fram till idag. Den första butiken startades 1979 av Lars Rabenius far Pelle Rabenius som fortfarande, 74 år gammal, driver företaget tillsammans med sin son och delägaren Thomas Fjällström.

- Jag tycker att det är väldigt kul att se hur utvecklingen har gått framåt och när det nu finns möjlighet att nå kunder i hela landet och till och med utomlands så verkar det dumt att inte utnyttja den möjligheten. Samtidigt vill vi göra detta lika ordentligt och snyggt som i våra andra butiker, därför har vi anlitat en av de främsta aktörerna, säger Pelle.

För ytterligare information:
Lars Rabenius, vd, Best of Brands
E-post: lars.rabenius@bestofbrands.com

Moon Suck-Song, vd, Panagora
E-post: moon-suck.song@panagora.se

Om Best of Brands
Best of Brands säljer idag följande varumärken: Acne, Allegri, Armani Jeans, Atlas Design, Barbour, Belstaff, Ben Sherman, Björn Borg, Boomerang, Branting, Burlington, Calvin Klein, Cirque deluxe, Dahlin, Dako, Day, Day home, Diesel, Dyrberg/Kern, Edblad. Eton, Falke, Feeling fame, Filippa K, G-star, Gant, Gaucho, Henri Lloyd, Hestra, Hilfiger Denim, Hugo Boss, Humanity, Hunky Dory, Hunter, Ilse Jacobsen, In Wear, J Lindeberg, Jofama, Josephine & Co, KNY, Lacoste, Lexington, Maison Scotch, Malina, Marlboro Classics, Milestone , Morris, Napapijri, NEWHOUSE, Nic & Mel, NN.07, North Sails, Not your daughters jeans, Nudie, Odd Molly, Oscar Jacobson, Parajumpers, Part Two, Paul Smith, Peak Performance , Petroff, Polo Ralph Lauren, R.M Williams, ril's, Rodebjer, Saddler, Sail Racing, Salming, Sanders, Senz, Simon Carter, Skultuna,Stenströms, Tie-ups, Tiger of Sweden, Tommy Hilfiger, U it's you, Ugg, Williot och Wolsey.

Panagora är Sveriges ledande leverantör av e-handel inom mode och retail. Företaget har över 50 kunder som tillsammans omsätter över en halv miljard kronor årligen genom sin nätförsäljning. Sedan starten 2005 har Panagora skapat framgångsrika nätbutiker till bland andra J.Lindeberg, Nudie Jeans, sneakersnstuff, Caliroots, Efva Attling, Byredo och Fifth Avenue Shoe Repair.