Bloggen - ett marknadsföringsverktyg till nätbutiken

Bloggen - ett marknadsföringsverktyg till nätbutiken

Lagom till tioårsjubileet nylanserar Kii sin nätbutik och tillhörande blogg.

Syftet med lanseringen av webbshopen och bloggen var att utveckla nya inspirationsvägar samt att erbjuda god service. Butiken Kii, som firar tioårsjubileum i Umeå, inspirerar sina kunder med hjälp av modevisningar, vernissager och kundkvällar. På motsvarande sätt skapades bloggen för att kunna ge inspiration på nätet.

– Det är skönt när man äntligen hittar den rätta känslan och kan ge stimulans på nätet. Vi har startat en blogg som kompletterar nätbutiken och fungerar som ett marknadsföringsverktyg. Bloggen har blivit vår stärkande länk till nätbutiken, där vi kan visa upp produkterna och vår expertis på ett mer levande sätt, likt en fysisk butik, säger Frida Stighäll, vd på Kii.

Att besöka en nätbutik och en fysisk butik är inte samma sak. Enligt Frida Stighäll har det säljande konceptet för Kii i Umeå varit svårt att implementera i deras nätbutik. I den nya lanseringen av Kii på nätet har de slutligen lyckats, i nära samarbete med Panagora som leverantör av e-handelssystemet.

Panagora har utvecklat plattformen och vd Moon-Suck Song menar att butikskonceptet är av yttersta vikt för varumärket.

– Min uppfattning är att Kii, som är en multibrand shop, strävar mot att bli mindre varumärkesberoende. Det är paketeringen som gör dem unika och därför passar bloggen som inspirationskälla till nätbutiken. Kii säljer ett handplockat utbud av olika varumärken som de själva gillar och som passar deras koncept, säger Moon-Suck Song.

Kii har slagit säljrekord i oktober, som ett resultat av den nya satsningen. Besök butiken på www.kii.se

Moon-Suck Song, vd Panagora
T: +46 8 52 20 49 50, +46 708 50 22 23
E: moon-suck.song@panagora.se

Frida Stighäll, vd Kii
T: +46 90 14 14 15, +46 70 761 74 11
E: frida@kii.se

Om Kii
Kii öppnades i Umeå den 25 augusti år 2000 av Filippa Rådin och Frida Stighäll, och 7 år senare lanserades nätbutiken. Kii säljer kläder och skor från lokala designers och internationella leverantörer. Kundkretsen är störst i Norrland, men nätbutiken vidgar kundkretsen till övriga Sverige och Europa. Klädbutiken har fokus på god service och inspiration, vilket gör dem förtjänta av namnet Kii som på japanska betyder urkraft, energi och klä sig. Kii har vunnit prestigefyllda priser som “Årets Modebutik i Sverige år 2003”, “Årets Marknadsförare i Umeå år 2004” och “Årets butik i Sverige år 2008”.

Panagora är Sveriges ledande e-handelsexpert och leverantör av e-handelssystem inom segmentet retail och mode. Företagets över 50 kunder omsätter tillsammans över en halv miljard kronor årligen på sin nätförsäljning. Sedan starten 2005 har Panagora skapat framgångsrika nätbutiker till bland andra JC/DC, J.Lindeberg, Nudie Jeans, Gant, Sneakersnstuff, Caliroots och Fifth Avenue Shoe Repair.