Boob Design öppnar flaggskeppsbutik på nätet

Boob Design öppnar flaggskeppsbutik på nätet

Stockholm, 24 maj 2010 – Idag lanserar svenska Boob Design sin nya webbshop med kläder för kvinnor som är gravida eller ammar.

Det är inte bara kläderna som ska vara extra bekväma och smarta när man är gravid eller nybliven mamma, utan hela köpupplevelsen. Det har Boob Design tagit fasta på: nu öppnar de en flaggskeppsbutik på nätet med hjälp av e-handelsutvecklaren Panagora. Butiken kommer bland annat att sälja de patenterade amningsplagg som har blivit ett välkänt signum för företaget.

Butiken kommer att sälja till samtliga marknader inom EU. Redan nu säljs Boob Designs plagg av återförsäljare i 26 länder.

– Vi på Boob vill göra livet så bekvämt som möjligt för mammor i alla faser. Våra kläder är väl genomtänkta vad gäller design, funktion och kvalitet så att man som kund ska kunna känna sig trygg, snygg och bekväm. Självklart ville vi ha en webbshop som på bästa sätt presenterar kollektionen och som gör det enkelt och bekvämt att handla Boobs plagg. Nu kan våra kunder handla när det passar dem bäst, säger Mia Seipel, grundare och creative director på Boob Design.

Moon-Suck Song, vd på Panagora:

– Boob har en bra produkt som de är ensamma om. Att de dessutom riktar sig till en grupp som har stor anledning att välja internetshopping gör att jag är övertygad om att det här blir en lysande försäljningskanal.

För mer information kontakta:
Mia Seipel, Boob Design
mia.seipel@boobdesign.com

För lån av fotoprover kontakta:
Anneli Rhodin
anneli@boobdesign.com

För pressarkiv/högupplösta bilder:
www.boobdesign.com
(press)
Användarnamn: boob
Lösenord: press

Om Boob Design:
Svenska Boob Design startades 1999 av Mia Seipel och säljs idag genom återförsäljare på 26 marknader i och utanför Europa. Företaget tog sin startpunkt i idén om att göra smarta och snygga kläder för ammande mammor. Samtliga plagg i kollektionen Boob Nursing är gjorda med den innovativa och numera patenterade omlottfunktionen som har blivit Boobs signum. 2005 lanserades Boob Maternity, mode speciellt anpassat för den blivande mamman och kurvor som växer. Sedan våren 2008 finns hela sortimentet även samlat till försäljning i den egna webbshopen på www.boobdesign.com.

Panagora
är Sveriges ledande e-handelsexpert och leverantör av e-handelssystem inom segmentet retail/mode. Företagets över 50 kunder omsätter tillsammans över en halv miljard kronor årligen på sin nätförsäljning. Sedan starten 2005 har Panagora skapat framgångsrika nätbutiker till bland andra J.Lindeberg, Nudie Jeans, Gant, sneakersnstuff, Caliroots och Fifth Avenue Shoe Repair.