Elvine lanserar E-handel

Göteborg, 5 maj 2009 - Nu lanserar det svenska streetwearföretaget Elvine sin egen nätbutik. Butiken gör det möjligt att nå kunder på samtliga engelskspråkiga marknader.

Elvine startades av designern Daniel Mänd 2001, och sedan dess har utvecklingskurvan pekat stadigt uppåt. 2007 tilldelades de tillväxtpriset av Business Region Göteborg som ett av de fyra snabbast växande företagen i regionen. Förra året var ytterligare ett rekordår och genom nätbutiken hoppas man säkra tillväxten även under lågkonjunktur.

- Det var helt enkelt dags att starta vår egen e-handel. Vi har funnits i andra nätbutiker tidigare, och den handeln har stått för en betydande del av vår omsättning. Nu når vi kunden direkt och det blir lättare för oss att se vilka produkter som efterfrågas på olika marknader. Det kommer hjälpa oss att utveckla ännu starkare kollektioner.

E-handelsleverantören Panagora Room ligger bakom butiken. Panagora har tidigare byggt e-handelssystem för ett flertal modeföretag, bland andra J.Lindebrg, Acne, Nudie Jeans och Don Donna. Moon-Suck Song, VD, är övertygad om att Elvines nätbutik kommer att ge ett positivt resultat.

- Lågkonjunkturen har drabbat modehandeln hårt, men på webben går det tvärtom väldigt bra. Just streetwear säljer exceptionellt bra eftersom målgruppen är van att hitta och köpa sina kläder på nätet. Jag är övertygad om att Elvine kommer att lyckas, säger Moon-Suck Song.

Länk till butiken:

Presskontakter:
Elvine, Daniel Mänd

Panagora Room, Moon-Suck Song, VD

Om Panagora Room:
Panagora Room är Sveriges ledande e-handelsexpert och leverantör av e-handelssystem inom mode. Företagets drygt 40 kunder omsätter tillsammans över en halv miljard kronor årligen på sin nätförsäljning. Sedan starten 2004 har Panagora Room lanserat framgångsrika nätbutikskoncept till bland andra Acne Jeans, J.Lindeberg, Nudie Jeans, Indiska och Don Donna.

Pressbild:
Moon-Suck Song, VD Panagora Room