En ny magasinkänsla på nätet

En ny magasinkänsla på nätet

TINTIN Style är aktuell på nätet med sin nybyggda, lättnavigerade och dynamiska webbshop.

Visionen bakom nya TINTIN Style var att skapa en nätbutik med mer dynamik, som samtidigt är kundvänlig och lättnavigerad. I samarbete med Panagora, leverantör av e-handelssystem, blev den nya webbshopen verklighet.

­– E-handel är framtiden. Kunderna blir mer kräsna och det gäller att hitta sitt eget sätt att kommunicera. Det är viktigt att skapa trovärdighet, stabilitet och långsiktighet utan att för den skull förlora kreativiteten och möjligheten till snabba förändringar, säger Erica Stigerud, vd på TINTIN Style.

Erica Stigerud hämtar ofta inspiration till mode från olika tidskrifter, då hon menar att de har ett tilltalande och levande bildspråk som ökar köplusten. Den känslan ville hon ta med sig till TINTIN Style på nätet.

– Magasinkänslan har hela tiden varit min utgångspunkt för den nya e-handelsbutiken. Jag vill att besöket ska vara en kreativ upplevelse. Vi exponerar de nya trenderna för varje vecka och skapar outfits utifrån trendrubrikerna. Vi visar också hur man kan fixa samma stil som olika kändisar. Butiken attraherar kunderna och ger dem lite extra. Det är en större upplevelse helt enkelt, tycker Erica Stigerud, vd på TINTIN Style.

E-handelsexperten Panagora har hjälpt till att göra butiken trygg och lättnavigerad även för nybörjaren. Det finns utförlig information om köp- och betalningsvillkor samt kontaktuppgifter.

­– Vi hoppas att TINTIN Styles uppdaterade butikskoncept ska inspirera deras befintliga kunder samt locka till sig nya. Om man inte vet vad man exakt vill ha, men ändå är sugen på att shoppa finns det många anledningar till att besöka butiken. Det nya konceptet lyfter fram TINTIN Styles talang att välja ut stilar från olika varumärken genom en förfinad butiksskyltning och med ett smartare köpflöde, anser Moon-Suck Song, vd på Panagora.

Besök TINTIN Style på www.tintinstyle.se

Moon-Suck Song, vd Panagora
T: +46 8 52 20 49 50, +46 708 50 22 23
E: moon-suck.song@panagora.se

Erica Stigerud, vd TINTIN Style
T: +46 8 500 868 70, +46 704 44 81 15
E: erica@tintinstyle.se

Om TINTIN Style:
TINTIN Style startades hösten år 2006 och efter tre år öppnades butiken på Linnégatan 32 på Östermalm i Stockholm. TINTIN Style erbjuder ett exklusivt urval av trendiga designkläder och accessoarer, med huvudfokus på nordisk design men det säljs även ett selektivt urval av internationell design. TINTIN Styles målsättning är att vara en tillgänglig och modern butik för den moderiktiga kvinnan i Sverige och övriga Europa. I dagsläget hanterar nätbutiken tre olika valutor: krona, pund och euro.

Om Panagora:
Panagora är Sveriges ledande e-handelsexpert och leverantör av e-handelssystem inom segmentet retail och mode. Företagets över 50 kunder omsätter tillsammans över en halv miljard kronor årligen på sin nätförsäljning. Sedan starten 2005 har Panagora skapat framgångsrika nätbutiker till bland andra J.Lindeberg, Nudie Jeans, Gant, Sneakersnstuff, Caliroots och Fifth Avenue Shoe Repair.