Lansering av det nya digitala BJÖRK & BERRIES

Lansering av det nya digitala BJÖRK & BERRIES

I dag nylanseras det svenska skönhetsvarumärket Björk & Berries i ny design och i en ny kollektion. Samtidigt startar de e-handel på www.bjorkandberries.com.

Skönhetsprodukterna från Björk & Berries tillverkas i Sverige sedan 2006. Varumärket återlanseras nu i en ny design samtidigt som företaget presenterar den nya kollektionen ecoluxury som kommer att säljas exklusivt under september på Mrs H i Stockholm, NK i Stockholm och Göteborg, Spirit Stores i Skåne samt i den nya nätbutiken.

Björk & Berries har sitt ursprung i den svenska naturen och kulturen. Produkterna skapas av råvaror från Gästrikland och tillverkas lokalt utanför Gävle på den plats där det tillverkats skönhetsprodukter sedan tidigt 1800-tal.

Företaget grundades som ett initiativ för att återuppliva den svenska skönhetsregionen vid Gävle.

- Jag ser fram emot att exportera svensk skönhet och natur till en international marknad. Säger Ebba Butch Lugani som är VD på Björk & Berries sedan ett år tillbaks.

Den nya nätbutiken har en responsiv design som gör att den anpassar sitt utseende beroende på vilken plattform besökaren använder, oavsett om det är mobil, dator eller läsplatta. Butiken är utvecklad i samarbete med företagen Panagora och Parasol.

- En stor utmaning med nätbutiker för varumärken som driver wholesaleförsäljning är att hitta balansen mellan det varumärkesbyggande och det kommersiella. Vi har skapat framgångsrika e-handelskoncept för flera varumärken tidigare och börjar lära oss hur balansgången ska se ut, säger Moon-Suck Song, på Panagora.

Moon-Suck Song, Panagora

Ebba Bucht Lugani, Björk & Berries
ebba@bjorkandberries.com

Panagora är Sveriges ledande leverantör av e-handel inom mode, skönhet och retail. Tillsammans omsätter företagets kunder mer än en halv miljard kronor årligen på sin nätförsäljning. Sedan starten 2005 har Panagora skapat framgångsrika nätbutiker för bland andra Byredo, Nudie, Jeans, sneakersnstuff, Caliroots, Efva Attling och V Avenue Shoe Repair.

Om Björk & Berries
www.bjorkandberries.com

Vi är ledande e-handelsexperter och leverantör av e-handelssystem inom retail/mode. Vi har utvecklat nätbutiker sedan 2005 och förvaltar i dag över 50 olika butiker. Tillsammans omsätter våra kunder en halv miljard kronor årligen på sin nätförsäljning. Våra två fokusområden är produktion av nya butiker samt förvaltning och vidareutveckling av befintliga.