Sneakersnstuff firar elva år på nätet med ny webbshop

Sneakersnstuff firar elva år på nätet med ny webbshop

Stockholm 20 december 2010 – När Peter Jansson och Erik Fagerlind öppnade sin första butik på Södermalm i Stockholm för tolv år sedan så var begreppet sneaker fortfarande okänt i Sverige. Då pratade man fortfarande om gymnastikskor eller ”gympadojor”.

Synen på skon med gummisula har förändrats sedan dess, och mycket av den förändringen har vi Sneakersnstuff att tacka för.

– Det har hänt otroligt mycket under de här elva åren, vi trodde aldrig att målgruppen skulle bli så här stor när vi startade. Sneakers har blivit mainstream och det hade nog ingen trott 1999, säger Erik Fagerlind, Sneakersnstuff.

Sneakersnstuff har levererat sneakers till hela Sverige via sin webbshop i elva år. De har fortfarande det största utbudet i landet och butiken är populärare än någonsin – nu släpper de en helt ny nätbutik på samma adress: www.sneakersnstuff.com

– Webbshoppen är vår viktigaste plattform, via den når vi alla sneakersintresserade svenskar samt 69 andra länder. Den har växt stadigt i varje år sedan vi började och fortsätter att växa, den är omsätter mer i år än någonsin. Det är dags att ömsa skinn, den nya butiken är väldigt mycket snabbare och betydligt mer lättmanövrerad, säger Erik.

Sneakersnstuff har arbetat med e-handelsföretaget Panagora som är experter på just kläder och mode ända sedan starten. Det är också Panagora som utvecklat den nya butiken.

– Sneakersnstuff var den första e-butiken vi byggde och det är fortfarande ett av de koncept som jag är mest stolt över. Den nya butiken kommer att höja nivån och omsättningen, och jag ser fram emot 20-års jubileet då jag kommer känna mig ännu stoltare, säger Moon-Suck Song, vd, Panagora.

Erik Fagerlind, sneakersnstuff
Tel: 08-743 03 22erik@sneakersnstuff.com

Moon Suck-Song, vd på Panagora

Panagora är Sveriges ledande leverantör av e-handel inom mode och retail. De har över 50 kunder som tillsammans omsätter över en halv miljard kronor årligen genom sin nätförsäljning. Sedan starten 2005 har Panagora skapat framgångsrika nätbutiker till bland andra GantJ.LindebergJean Charles de Castelbajac, Nudie JeanssneakersnstuffCaliroots och Fifth Avenue Shoe Repair.

Om sneakersnstuff