Panghus står stadigt på dagens marknad

Dagens Industri har i dagarna publicerat en artikel om den ökade risken för mindre bostadsutvecklare i Stockholmsregionen att gå i konkurs i nuvarande marknad, där tuffare regler från banker och osäkerhet kring framtida prisutveckling gjort det svårare att sälja "på ritning". Panghus affärsidé, att erbjuda arkitektritade hus, med hög kvalité till en låg kostnad för bostadsköparna, står sig dock fortsatt väl.

Från start har Panghus arbetat konsekvent och fokuserat med att effektivisera samtliga moment i affärsprocessen, allt från markköp till färdigställande av bostäder, något som gör att Panghus även med marknadens nya förutsättningar fortsätter planering av nya bostadsprojekt.

Bolaget har en mycket stark ekonomisk ställning med en soliditet på över 80% och kan därför finansiera bostadsprojekt helt med egna medel. Avsaknaden av dyrt inköpt mark i portföljen ger en stor handlingsfrihet och bolaget kan således fortsätta erbjuda en extremt prisvärd produkt som ger fler möjlighet att uppfylla sin bostadsdröm.

Moa Fabre

Presskontakt Sälj- och marknadskoordinator Försäljning, Marknadsföring, Press 0735-149 009