Elvis i glada Hudik - nu kommer succéserien på DVD!

ELVIS I GLADA HUDIK

Från Hudiksvall till New York

Var de än dyker upp gör de succé; på TV, på bioduken, på teaterscenen. Från ett dagcenter för utvecklingsstörda i Hudiksvall till publikfavoriter med stor turné låter kanske som en ouppnåelig dröm – men det här gänget gjorde det till sin verklighet.  Den 27 juli släpps hela den härliga dokumentär-serien Elvis i Glada Hudik på DVD.

Jag tycker det är häftigt att vara annorlunda.

-          Toralf Nilsson

Toralf, Theresia, Maja, Mats, Bosse och alla de andra har något som förenar dem – nämligen ett brinnande intresse för teater. Pär Johansson, konstnärlig ledare och grundare av Glada Hudik-teatern, har tillsammans med dessa fantastiska människor skapat ett fenomen som går rakt in i hjärtat.

I serien följer vi ensemblens arbete med föreställningen Elvis i Glada Hudik, som tar dem hela vägen från Hudiksvall till New York och den anrika teatern Brooklyn Academy of Music. Föreställningen har setts av 170.000 besökare! Framgången inkluderar även biofilmen ”Hur många lingon finns det i världen?”:etta på biotoppen och 400.000 besökare! Den bejublade Sverigeturnén avrundas med en storstilad grand final under tre föreställningar i Globen i oktober.

Walk a mile in my shoes…

Följ med allt som händer runt Glada Hudik-teatern på www.gladahudikteatern.se och Facebooksidan www.facebook.com/gladahudikteatern.

Pär Johansson har belönats med H.M. Konungens medalj för betydelsefulla insatser på ledarskapsområdet.

Att bli sedd, älskad och tagen i anspråk är en mänsklig rättighet.

Ingenting är omöjligt – om man bara vågar tro på människor och ge dem en chans att utvecklas.

-          Pär Johansson

För ytterligare information, pressmaterial o recensionsex, kontakta pressansvarig

Karin Larsdotter på Quicksand PR, 070-564 02 09, karin@quicksandpr.com

• Cinema, Film, Photo

• elvis i glada hudik hudik-teatern dokumentär svt dvd

Om PAN Vision

PAN Vision är ett av de ledande bolagen inom hemunderhållning i Norden och i de baltiska länderna. Bolaget ger ut och distribuerar spel och film samt hårdvaruenheter, har 170 anställda, kontor i alla nordiska och baltiska länder och huvudkontor i Stockholm.

Mia Hammar

Press contact Business Manager +46-(0)733-646 808