Jag är min egen Dolly Parton - på DVD 17 augusti

Jag är min egen Dolly Parton

På DVD 17 augusti

Hyllad biosuccé, en djupt personlig dokumentär av Jessica Nettelbladt om fem musikskapande kvinnor som sammanförs genom sin kärlek till Dolly Parton.

I filmen möter vi  musikproducenten Gudrun Hauksdottir och sångerskorna Nina Persson, Cecilia Nordlund, Lotta Wenglén och Helena Josefsson, som alla bär på drömmar om framtiden, men också på smärtsamt bagage från det förflutna. Under en serie hyllningskonserter utvecklas en varm vänskap som leder till djupdykningar i kvinnornas livsberättelser.

Dessa fem färgstarka kvinnor tar sig an nya livsutmaningar, inspirerade av Dolly Partons styrka att gå sin egen väg och inte vara rädd för att vara obekväm. Filmen tar oss med på en utmanande resa som handlar om att ta sig själv på allvar, att lyssna till sin längtan och våga förverkliga sina drömmar.

Man tänker och gråter och skrattar. GÅ OCH SE! - Kulturnyheterna, SVT.

Se trailer här

Produktinfo DVD:

DVD 1-disc, speltid ca 95 min. Språk: svenska. Ljud 5:1.

Filminfo:

Producerad av Mantaray Film. Producent Stina Gardell i samproduktion med Magic Hour Films.  Producent Lise Lense-Möller. Klipp - Åsa Mossberg och Sofia Lindgren. Regi, manus och foto - Jessica Nettelbladt. Musik - Magnus Jarlbo, Dolly Parton, m fl.

Högupplöst material för DVD finns på PAN Visions hemsida
(användarnamn press, lösen media)

Mer information om Folkets Bios filmer, trailers m m här

Folkets Bio på Facebook

För recensionsexemplar och ytterligare information kontakta pressansvarig

Karin Larsdotter på Quicksand PR, 070-564 02 09, karin@quicksandpr.com

• Cinema, Film, Photo

Categories

• jag är min egen dolly parton dvd nina persson gudrun hauksdottir cecilia nordlund lotta wenglén helena josefsson

Om PAN Vision

PAN Vision är ett av de ledande bolagen inom hemunderhållning i Norden och i de baltiska länderna. Bolaget ger ut och distribuerar spel och film samt hårdvaruenheter, har 170 anställda, kontor i alla nordiska och baltiska länder och huvudkontor i Stockholm.

Mia Hammar

Press contact Business Manager +46-(0)733-646 808