Mr Nice - på DVD & Bluray 20 april

Han var Englands mest jagade man.  Han har avtjänat sju år i ett av USA:s tuffaste fängelser. Du kommer att gilla honom. Han är Mr. Nice.

Howard Marks ambition tog honom från den slitna småstaden till Oxford, där han inte bara blev introducerad till högre studier utan även till marijuana. Han nöjde sig dock inte med att uppleva det egna ruset, utan såg den kommersiella potentialen, och snart har han inlett sin smugglarkarriär och dess möjligheter till rikedom. Han börjar ordna smugglingar från Pakistan och snart har han en jättebusiness över hela världen med 25 företag, 43 alias och 89 telefonlinjer. Han har kontakter med maffian, CIA, IRA och M16. Girigheten driver honom dock för långt och snart riskerar Marks såväl sin frihet som sina närmastes säkerhet.

Mr Nice tillhörde förra årets mest skruvade komedier (med mycket svärta) från bio; om den osannolika men sanna historien om Howard Marks; världens största knarksmugglare.

Med Rhys Ifans, David Thelis och Cloë Sevigny i huvudrollerna. Regi av Bernard Rose.

Släpps på DVD & BD, 1-disc, speltid ca 120 min. Ljud 5:1. Releasedatum 20 april.

För ytterligare information, pressmaterial o recensionsex, kontakta pressansvarig

Karin Larsdotter på Quicksand PR, 070-564 02 09, karin@quicksandpr.com

• Cinema, Film, Photo

Categories

• mr nice drama komedi howard marks rhys ifans cloë sevigny knarksmugglare dvd bluray biofilm

Om PAN Vision

PAN Vision är ett av de ledande bolagen inom hemunderhållning i Norden och i de baltiska länderna. Bolaget ger ut och distribuerar spel och film samt hårdvaruenheter, har 170 anställda, kontor i alla nordiska och baltiska länder och huvudkontor i Stockholm.

Mia Hammar

Press contact Business Manager +46-(0)733-646 808