Papyrus PRYL-certifierar sin personal

Papyrus satsar på städutbildning för sin personal. Totalt 27 av företagets säljare, säljchefer och kundsupport inom Facility Management och Cleaning, har PRYL-certifierats för att ytterligare öka servicenivån mot kunderna.

– Vi vill bli bättre på att förstå våra kunders behov och vardag för att kunna rekommendera de produkter och metoder som passar deras situation bäst, säger Fredrik Lagerkvist, Business developer FM & Cleaning på Papyrus, en av initiativtagarna som själv nyligen har genomgått PRYL-certifieringen.

PRYL (Projekt Yrkesbevis Lokalvårdare) utgör den norm för grundkompetens som en svensk lokalvårdare ska ha. Utbildningen fokuserar på allt från säkerhet och ergonomi till hygien och rengöring. Kraven på certifiering ökar i branschen och sedan starten 1998 har drygt 4.000 personer certifierats enligt PRYL:s kravspecifikation.

Certifieringen är första steget i utbildningsprogrammet Papyrus Cleaning Academy, en satsning som har skapats för att långsiktigt stärka Papyrus kompetens och servicenivå inom städsegmentet. PRYL-utbildningen anordnades av Borago och certifieringen utfärdades av SSC AB i enlighet med kravspecifikationen PRYL och standarden ISO/IEC 17024.

Utbildninghållare Tony Karlsson från Borago välkomnar Papyrus initiativ:
– Papyrus satsning är unik. Att höja kunskapsnivån internt tyder på en respekt för yrket och dess förutsättningar. Vi önskar att fler leverantörer ville satsa på samma sätt.

För mer information:

Fredrik Lagerkvist
Business developer FM & Cleaning Papyrus Sverige AB
Tel: +46 738 521 861 E-post: fredrik.lagerkvist@papyrus.com

Tony Karlsson
Utbildningshållare Borago http://www.borago.se/index.htm

• Kemikalieindustri

• pryl
  • pryl-certifiering
  • miljö
  • borago
  • städ

Papyrus är Skandinaviens marknadsledande grossist av papper och förbrukningsvaror. Med ett brett sortiment, pålitliga leveranser, stort miljöengagemang och välutvecklad e-handel underlättar Papyrus vardagen för företag och organisationer inom både privat och offentlig sektor. Bolaget har 470 anställda och en omsättning på 270 miljoner EURO. Papyrus lager finns på sju olika platser i Skandinavien med en sammanlagd yta av 73.000 kvm. Huvudkontoret ligger i Mölndal.