Bolaget åker på sommarens fetaste turné med nya showen RODEO

Bolaget åker på sommarens fetaste turné med nya showen RODEO

Bolaget bildades år 2019 i Falun och har sedan dess tagit Sverige med storm. Med över 200 miljoner streams från deras första fyra raketår har Bolaget blivit ett av de hetaste namnen i musikbranschen.

År 2022 gjorde Bolaget årets mest streamade låt med ”Kan inte gå” som idag har över 71 miljoner streams. Bandets megahit ”Ikväll igen”, har uppnått 43 miljoner streams, och blev sommarens mest streamade låt under 2023. Nu står det även klart att “Ikväll Igen” är den mest streamade låten i Sverige 2023, följt av “Kan inte gå” som är den näst mest streamade. Denna parad är något som ingen svensk artist tidigare lyckats uppnå

Förutom musiken har Bolagets energifyllda liveshow väckt stor uppmärksamhet runt om i landet och beskrivits som en av Nordens bästa nya liveakter. I år gav de dessutom sig ut på deras största turné hittills, ”Tourinho”, med 30 stopp över hela landet – bland annat på utsålda konserter på Gröna Lund i Stockholm, Liseberg i Göteborg och Folkets Park i Huskvarna.

2024 är det dags för Bolaget att möta den svenska publiken igen. Med rusning på biljetterna i Malmö Arena så var det inte mycket att fundera på, bandet tar den nya showen RODEO på turné! Utöver festivalspelningar så har Bolaget valt ut ett exklusivt antal städer för showen RODEO. Detta är något helt annat än ni någonsin upplevt förut, en helkväll med och av Bolaget. Den 20 juli kommer Bolaget till Stortorget i Kalmar!

Biljetter släpps måndagen 18/12 kl 10.00 via paraply.se/biljetter.