DARIN KLAR FÖR KARLSKRONA SKÄRGÅRDSFEST 2024!

DARIN KLAR FÖR KARLSKRONA SKÄRGÅRDSFEST 2024!

Genom åren har Darin haft sju albumettor, trettio guld- eller platinasinglar och över en halv miljard spelningar på Spotify.

Med en explosiv start på 2023 genom att släppa sitt senaste album, "En annan jag", har Darin ännu en gång tagit musikvärlden med storm. På albumet följde en framgångsrik arenaturné där Darin imponerade och förtrollade publik i hela landet. Nu fortsätter segertåget in i 2024!

Förvänta er en fulländad euforifest när Darin äntrar Skärgårdsfestens scen. Med sina senaste hits från albumet "En annan jag" som grund, kommer konserterna att sprudla av energi och känsla. Det kan också hända att vi får njuta av några gamla godingar, kanske i form av tolkningar från hans hyllade framträdanden i "Så mycket bättre".

"Äntligen kan vi berätta att publikfavoriten Darin kommer till Karlskrona Skärgårdsfest! Precis som flera andra av årets artister, är Darin ett namn som dyker upp år efter år när vi frågar publiken om deras dröm-akter. I år står stjärnorna (bokstavligt!) på rad och många konsertdrömmar slår in" säger Oskar Askevik från Skärgårdsfestens projektgrupp.

"Det är svårt att greppa att det gått 20 år sedan Darin stal svenskarnas hjärtan när han kammade hem en andraplats i IDOL 2004. Få har förvaltat en sådan framgång med samma bravur som Darin, som utöver imponerande listplaceringar genom åren även gjort sig känd för att alltid leverera en färgsprakande liveshow i världsklass. Missa inte detta!" avslutar Oskar.

Den 3 augusti intar Darin Stora Scenen på Karlskrona Skärgårdsfest!