Ellen Krauss klar för Hasslöfestivalen 2024

Ellen Krauss klar för Hasslöfestivalen 2024

Ellen Krauss på Hasslöfestivalen

Ellen har genom sin medverkan i Så Mycket Bättre tagit hela Sverige med storm. Hennes personlighet, texter och musik lämnar ingen oberörd och just nu har hon även cementerat sin position som etta på Svensktoppen.

Vi är omåttligt stolta för att presentera Ellen Krauss till Hasslöfestivalen fredagen 12 juli.

Ellen Krauss hade sitt genombrott med debutsingeln The One I Love, som nu har lyckats nå över 26 miljoner streams på Spotify. Med en otrolig röst, närvaro, mod och en medfödd känsla att beröra sina lyssnare har hon snabbt blivit en av pop-Sveriges nästa stora framtidsnamn; inte minst genom 2020 års debutalbum ”Pearl”.

Ellen har redan hunnit turnera både själv och med giganter som Laleh, Markus Krunegård och Miriam Bryant. Under höstens medverkan i Så Mycket Bättre har hon hittills släppt tre stark singlar. Under 2024 kommer nya singlar och ett nytt album – även detta skapat tillsammans med hennes ständiga samarbetspartners Christian Walz och Johan ”Jones” Wetterberg.