HOV1 KLARA FÖR KARLSKRONA SKÄRGÅRDSFEST - 4 AUGUSTI

HOV1 KLARA FÖR KARLSKRONA SKÄRGÅRDSFEST - 4 AUGUSTI

Över 1 miljard streams. 13 låtar har gått direkt in på Spotifys Top 50. Nominerade till 3 Grammis, vunnit 7 Rockbjörnar och fått 6 utmärkelser av P3 Guld. HOV1 är ett av landets absolut största band och i sommar möter de publiken på festivaler och scener i Sverige, Norge och Finland. Den 4 augusti kommer den omåttligt framgångsrika kvartetten Hov1 till Karlskrona Skärgårdsfest!

"Hov1 är ett av de mest önskade banden till Karlskrona Skärgårdsfest år efter år... och äntligen blev det en möjlighet igen när detta succégäng ger sig ut på sommarturné! Vi minns väl alla den galna showen de bjöd på under skärgårdsfesten 2018?" säger Oskar Askevik i festivalkommitén. "Det ska bli fantastiskt kul att golvas av deras hitkavalkad återigen. Värm upp stämbanden i god tid för det lär bli total allsångs-vibe på Stortorget!" Avslutar Oskar.

Tidigare klara artister för Karlskrona Skärgårdsfest är Benjamin Ingrosso, Carola, Tomas Stenström, Miss Li, Olivia Lobato, Hooja, Hanna Ferm, Daniela Rathana, Lasse Stefanz, Greekazo.

Karlskrona Skärgårdsfest äger rum 1-6 augusti.

Festpass och biljetter finns på www.karlskronaskargardsfest.se

Här släpps även fler artister, spelschema och programpunkter löpande - håll utkik!