Benjamin Ingrosso och flera av sveriges absolut största artister gästar Karlskrona Skärgårdsfest 1-6 augusti!

Karlskrona Skärgårdsfest 2023 - Klara artister hittills!

Mitt i skärgården.
Bland klippor, kobbar & skär.

Karlskrona Skärgårdsfest 2023 äger rum den 1 – 6 augusti.

Släppta artiser 2023 hittills:

2 augusti - Invigningskalas med Lasse Stefanz (fri entré)
3 augusti - Miss Li och Tomas Stenström
4 augusti - Benjamin Ingrosso och Daniela Rathana
5 augusti - Carola och Hooja

Fler artister, spelschema och programpunkter släpps löpande.

Om artisterna:

Benjamin Ingrosso - Stora scenen, fredag 4 augusti

Med över 500 miljoner streams, 12x platinum och 13x guldsinglar är den 26-årige Benjamin den absolut hetaste svenska artisten och låtskrivaren just nu. Den 4 augusti kommer han till Karlskrona med sitt 7-mannaband, kliver upp på Stortorgets scen och bjuder på en show där musiken talar sitt tydliga språk. Benjamin Ingrosso har vunnit Melodifestivalen, toppat album- och singellistan och plockat hem en rad olika priser både som låtskrivare, artist och producent. På bara några år har han vuxit till att bli en av landets mest omtyckta artister och personligheter.

Carola - Stora scenen, lördag 5 augusti

Fyra decennier har gått sedan det monumentala genombrottet med ”Främling" då Carola Häggkvist vann med maxpoäng i den svenska Melodifestivalen. Efter den dagen blev hon Carola med hela svenska folket och är det än idag. På genombrottet följde en hyllad sverigeturné där Carola bland annat besökte Stortorget i Karlskrona och slog publikrekord med 20.000 besökare - ett rekord som ingen ännu överträffat! Nu nästan på dagen 40 år senare återvänder Carola för en efterlängtad och pompös show med extra allt under Karlskrona Skärgårdsfest, lördagen den 5 augusti!

Hooja - Stora scenen, lördag 5 augusti

Den senaste tiden har det rått total Hooja-feber i Sverige. Sedan den maskerade duon bestående av Hooja och DJ Mårdhund släppte förra årets partystänkare nummer ett har fyra frukter varit på var hens tunga, både ung som gammal! Superhiten ’Banan, Melon, Kiwi & Citron’ har på kort tid streamats över 25 miljoner gånger och duon belönades som ’Årets Grupp’ på P3 Guld-galan. Den 5 augusti är det dags att plocka fram scooteroverallen och skidglasögonen när Hooja intar Karlskrona Skärgårdsfest!

Tomas Stenström - Stora scenen, torsdag 3 augusti

Med moderna klassiker som ’Slå mig hårt i ansiktet’ och ”Ser du månen där du är ikväll’ var det inga problem för Uddevallasonen Tomas Stenström att sälja ut både Avicii Arena och Scandinavium under 2022. Den 3 augusti blir det total allsångsfest med Tomas Stenström på Karlskrona Skärgårdsfest!

Miss Li - Stora scenen, torsdag 3 augusti

De senaste åren har hitsen kommit på löpande band för Miss Li, som kommit att bli en av våra största artister. Med låtar som ’Komplicerad’, ’Instruktionsboken’ och ’Hälsa Gud’ kommer hon få Stortorget att gunga som aldrig förr! Den 3 augusti ser vi Miss Li med sitt magiska band på Karlskrona Skärgårdsfest!

Daniela Rathana - Stora scenen, fredag 4 augusti

2022 blev året när Daniela Rathana var på allas läppar. Med ett hyllat debutalbum i ryggen sågs hon bl.a dela scen med Molly Sandén under dennes arenaturné, och under hösten blev hon Daniela med hela svenska folket i och med sin medverkan i Så Mycket Bättre och en odödlig tolkning av Nordmans ’Vandraren’. Den 4 augusti ser vi Daniela Rathana med sitt grymma band på Karlskrona Skärgårdsfest!

Lasse Stefanz - Stora scenen, onsdag 2 augusti

Karlskrona Skärgårdsfest 2023 invigs onsdagen den 2 augusti med traditionsenligt kroppkakekalas, konferencier och konsert med folkkärt dansband. I år är det digniteterna i Lasse Stefanz som kliver upp på Stora scenen och bjuder på invigningskonsert i två akter!

Lasse Stefanz har sålt miljontals skivor, vunnit imponerande fyra Grammisar och ett otal Guldklavar (dansbandsbranschens stora pris), medverkat i Melodifestivalen, mängder av radio och tv-program och ett flera dokumentärer har gjorts genom åren. Den 22 ton tunga turnébussen rullar så gott som varje helg iväg från Kristianstad och runt hela Norden. Sedan Lasse Stefanz bildades för drygt 55 år sedan har de cementerat sin plats som sveriges och nordens absolut mest älskade dansband.