Lasse Holm klar till Hasslöfestivalen 2024!

Lasse Holm klar till Hasslöfestivalen 2024!

Med fem vinster i Melodifestivalen och över sjuhundra låtar utgivna på vinyl och CD och mer än sjuttio låtar på Svensktoppen är Lasse Holm svensk populärmusik de facto. Under sommaren 2024 tar Lasse med sig sin katalog av älskade låtar och nya favoriter från Så Mycket Bättre ut på vägarna tillsammans med Rebecca Pettersson & Michael Bäck band. Tillsammans är de redo att förtrolla publiken och skapa oförglömliga kvällar.

Entreprenören Lasse har startat studios, musikförlag och grammofonbolag, varit programledare i Sikta mot Stjärnorna och Diggiloo, som gjorde Lasse Holm till en folkkär programledare i TV. Det blev länken till nuvarande Diggiloo som är Sveriges största familjefest på sommaren och som han startade tillsammans med Torgny Söderberg (Diggiloo-Diggiley) och producenten Patrik Krall. Diggiloo firar 20 år 2023.

I september 2023 hade musikalen – De ́e ́det här vi kallar kärlek – premiär på Nöjesteatern i Malmö där Lasses musik till största delen ligger som grund till handlingen. Under november är Lasse aktuell i succéserien ”Så mycket bättre” på Tv4 där Lasse kommer att göra tolkningar av kända kollegors hits.

Vi är stolta att presentera att Lasse kommer till Hasslöfestivalen lördagen den 13 juli 2024!