Lyckopsykologen Katarina Blom

Lyckopsykologen Katarina Blom blir mentor för Kaospilot's utbildning på Ytterön i Karlskrona

Nu står det klart att lyckopsykologen Katarina Blom blir mentor för Kaospilots 72-timmars kurs i upplevelsedesign på Ytterön i Karlskronas skärgård den 17 - 19 april. Katarinas expertis, att bygga starka relationer och öka engagemanget i organisationer, kommer att ge årets kursdeltagare värdefulla möjligheter att utveckla såväl sitt ledarskap och sitt sätt att facilitera upplevelser, som sin förmåga att navigera genom förändring.

Det är andra året som kursen etablerar sig i Blekinge och samlar människor från hela världen som vill utveckla sitt ledarskap och få nya perspektiv på hur vi skapar upplevelser som gör skillnad. Kursen görs på boutiqehotellet Ytterön, och förutom själva kursprogrammet bjuder dagarna på magiska inslag i skärgårdsmiljö. Bastubad, natur, aktiviteter och mat- och dryckesupplevelser.

Kursen leds av Tim Logan, utbildad Kaospilot och expert inom ledarskap, coaching och upplevelsedesign, i samarbete med upplevelsebyrån Paraply från Karlskrona. Båda med bred kompetens kring design och skapandet av transformativa upplevelser.

“As designers we must consider the conditions we set in order for people to have meaningful shared experiences. We’re delighted to have Katarina onboard for this training as she has a keen sensitivity to the importance of the relational context for this, and can share insights on how to use this understanding to create powerful, meaningful experiences for others", säger Tim Logan, Kaospilot Experience design.

"Med Katarina som mentor får kursen ett oslagbart utbildningsteam. Hennes bakgrund som psykolog och hennes förmåga att se och ta fram det bästa ur människor, blir ett värdefullt komplement till vår och Tims kompetens inom upplevelsedesign", säger Cajsa Augustzén, utbildningsproducent på Paraply.

Mer om Katarina Blom
Katarina Blom är inte bara en erkänd psykolog, hon är också en framstående författare och mediapersonlighet. Hon har skrivit böcker som ”Tillsammans-effekten” (2021), där hon utforskar vår sociala hjärna och relationernas betydelse för vår lycka och hälsa, samt boken ”Lycka på fullt allvar” (2014), skriven med journalisten Sara Hammarkrantz. Hennes insikter och kunskaper har också blivit erkända i media, där hon medverkat i program som Carina Bergfeldts talkshow och som expertpsykolog i SVT:s amerikanska serie “Den svenska konsten att döstäda”. I serien hjälper hon människor att ta svåra beslut, sätta gränser och söka stöd, allt för att öka deras välbefinnande här och nu.

Om kursen - Upplevelsedesign
Kursen vänder sig till personer som vill utveckla sitt ledarskap och sin förmåga att skapa upplevelser som träffar rakt i hjärtat. Utbildningen är relevant och applicerbar inom en rad olika branscher och roller.
Läs mer här https://www.kaospilot.co/event/sweden-2024

DESIGN FOR MEANING x INSPIRE CHANGE x LEAD WITH PURPOSE x DRIVE IMPACT