Molly Sandén.

Molly Sandén klar till Skärgårdsfesten 2022

Med över 700 miljoner streams, slutsålda turnéer och en rad prestigefyllda priser är Molly tveklöst en av Sveriges största artister och låtskrivare just nu! Den 30 juli kliver hon upp på Stora scen på Karlskrona Skärgårdsfest och sätter guldkant på festivalfirandet.

Molly har haft en fantastisk start på 2021 med en internationell Oscars-succé och det hyllade albumet ”DOM SKA VETA”. Ett album på elva spår med tidigare släppta låtar som “Jag mår bra nu”, “Kärlek slutar alltid med bråk” och “Nån annan nu”. Albumet har fått ett fantastiskt mottagande och hyllningar.

Nu under våren har Molly varit ute på “DOM SKA VETA TOUR”, som är hennes mest omfattande turné hittills i karriären. Turnén startade på Saab Arena i Linköping och har sedan besökt tolv av landets absolut största arenor. Turnén har fått stående ovationer, fantastiska recensioner och hyllats av publiken. I sommar gör hon ett gäng festivalstopp i Sverige och besöker Karlskrona för en magisk konsert under en av festivalkvällarna.

- Nu när festivalen firar 10 år känns det såklart fantastiskt kul att kunna presentera en av Sveriges absolut största kvinnliga artister. Molly är en grym sångerska, låtskrivare och en viktig förebild för många, säger Oskar Askevik från Paraply.

Den 30 juli kliver Molly upp på Stora scen. Klara artister hittills är Tomas Ledin, The Ark, Melissa Horn, Victor Leksell. Fler programpunkter och aktiviteter under festivalveckorna släpps löpande.