Paraply lanserar "Allans på Ytterön" – en exklusiv och intim upplevelsearena i Karlskronas skärgård

Paraply är stolta över att presentera en exklusiv och unik satsning i Karlskronas skärgård: "Allans på Ytterön". I samklang med naturen, Blekinges magiska biosfärområden och med stor hänsyn till öns historia och idyll, kommer denna intima upplevelsearena erbjuda boutiquehotell, gastronomi, upplevelser, natur och event i en harmonisk och inkluderande atmosfär.

Allt började för tre år sedan när Paraply sökte en ny och relativt okänd plats i Blekinge för en teambuilding- och inspirationsdag. Valet föll på Ytterön, där en familj renoverade den före detta Allans Lanthandel. Paraply och fastighetsägaren fann varandra direkt, och nu har det blivit dags att premiäröppna Allans på Ytterön efter tre år av gemensam utveckling.

Gamla Allans lanthandel

- Vi är otroligt glada att få dela denna magiska plats med fler. Blekinges skärgård är unik, och vi ser fram emot att erbjuda grupper och sällskap en året-runt-upplevelse av skärgårdens harmoni och skönhet," säger Robin Åkerman från Paraply.

Allans på Ytterön kommer att vara en exklusiv mötesplats för teambuilding, kickoffer, inspirationsdagar, retreats, middagar, vinprovningar, fiske och privata sammankomster. På sikt är målet att öppna för säsongsbokningar och erbjuda tematiserade weekends och små intima konserter i ladan.

- Vi har arbetat nära Malin och Kristian, fastighetsägarna, och deras öga för detaljer har varit avgörande. Våra visioner har mötts och kompletterat varandra perfekt, säger Malin Törnquist från Paraply.

För att bevara lugnet och stillheten på Ytterön och Hästholmen, välkomnar Paraply samarbete och feedback från grannarna och öborna. Förra året bjöds de in till en presentation och mingel, vilket blev en väldigt uppskattad kväll, och dörrarna står alltid öppna för dialog.

Ta en tjuvkik på bastubåten nedan.

För mer information och bokningar, besök www.ytteron.se.