Paraply omdefinierar sin verksamhet med ny byråansvarig och medarbetardriven kultur

Tillväxt för tredje året i rad, transformation till medarbetardriven plattform och Patrik Jonsson som ny byråansvarig. Paraply bordar alla 30 medarbetare på en raket med sikte mot framtiden.

Förra året stärktes Paraplys position som södra Sveriges största upplevelsebyrå. Verksamheten växte för tredje året i rad, tog emot flera priser och närmade sig 30 medarbetare - där tillväxten kan tillskrivas ett ännu tydligare erbjudande och stora satsningar på bred front.

- Vi delade för ett år sedan upp vår verksamhet i fem distinkta team och affärsområden, säger Malin Törnquist som är ansvarig för ”Creative”-teamet. Vi har mött så otroligt många utmaningar senaste åren, vilka vi antagit som en del av nutidens spelplan. Med vår nya organisation blir vi ännu mer snabbrörliga och har ambitionen att fortsätta navigera den exponentiella framtiden, fortsätter Malin.

Styrkan och unikiteten ligger i samlade erbjudandet och den gränsöverskridande paketeringen som finns under Paraplyet. Som kreativt och strategiskt hus med fokus på att bygga broar mellan människor, varumärken och upplevelser, är det fortfarande verksamhetens DNA och fokus att skapa bestående intryck, minnen och känsloladdad kommunikation som ligger närmast hjärtat.

- Vi är experter på att designa transformerande upplevelser som är ”phygitala” samtidigt som vårt ursprung är helt analogt, säger Robin Åkerman, VD på Paraply. Även om vi verkligen älskar att nörda ner oss i disruptiva teknologier, AI och digitala plattformar som avgörande delar i teamets kompetenser och leveransområden, så handlar allt till slut om att beröra och påverka människor.

In i 2024, vidare mot framtiden och in genom Paraplys dörr kliver nu Patrik Jonsson. Patrik har många års erfarenhet av att leda organisationer inom både kommunikation, affärsutveckling och telekom och har de senaste 14 åren varit partner, VD och styrelseordförande i fullservicebyrån Milou Communication. Där har han jobbat med att skapa starka varumärken, verksamheter och kommunikationskoncept - internationellt och nationellt men allra främst som en del av ett starkt regionalt engagemang. Patrik blir byråansvarig för Paraplys två affärsområden ”Creative” och ”Consulting” samt tar plats i styrelsen. Tillsammans med teamledarna Malin Törnquist och Cajsa Augustzén ska Patrik leda arbetet med att stärka och vidareutveckla byråverksamheten men även bidra till Paraplys övergripande resa mot framtiden.

- När jag lämnade i slutet av november ville jag bara landa och under en tid hålla på med helt andra saker innan jag började fundera på vad jag skulle göra efter den långa resan med Milou. Och efter att under några månader ha fyllt mina dagar med helt andra saker, gjorde det att jag hade landat och kände mig redo för ett nytt kapitel när Paraply hörde av sig, säger Patrik.

- Att få in Patriks erfarenhet och kompetens i Paraplyfamiljen känns otroligt spännande, säger Cajsa. Hans erfarenhet inom allt från att leda en digitalbyrå till varumärkesstrategier och organisationsutveckling, känns helt rätt för vår resa, fortsätter hon. Att Patrik väljer att satsa på oss, säger en hel del om vilken potential det finns i Paraplys idé och vårt sätt att jobba.

Under 2024 skriver Paraply även ett nytt kapitel när resan mot en ännu tydligare medarbetardriven plattform som fundament i verksamheten påbörjas. Allt med målet att fortsätta främja en kultur där alla i Paraplyfamiljen inkluderas i hur organisationen utvecklas, innoverar, främjar intraprenörskap och fortsätter att vara framtidens arbetsplats.

-Jag har alltid varit väldigt imponerad av hur Paraply skapat både varma och kreativa lösningar och produktioner. Och jag har sett hur Paraplys affär blivit både större och bredare med åren. Det gör att jag kliver in i verksamheten med lika delar glädje, ödmjukhet och vilja att bygga vidare på den väg detta härliga gäng befinner sig på, avslutar Patrik.