Paraply vinner liveindustrins tyngsta pris som “Årets Arrangör”

Paraply vinner liveindustrins tyngsta pris som “Årets Arrangör”

Paraply vinner liveindustrins tyngsta pris som “Årets Arrangör”.

Igår delades LiveApan ut i samband med Sweden Live Music Conference. Paraply fick ta emot pris som “Årets Arrangör” inför 800 gäster från hela Sverige på Clarion Hotel & Congress Sea U i Helsingborg.

Motivering:
Årets Arrangör: Paraply Produktion

Sedan priset instiftades för åtta år sedan är “Årets Arrangör" 2023 det första bolag att vinna sin andra live-apa – den första var nyskaparpriset 2016. På ett helt unikt sätt vävs spjutspetskompetens inom varumärkesstrategi, konceptutveckling och paketering samman med en innovativ och snabb expansion av festival- och konsertverksamheten. För sitt outtröttliga driv att alltid ligga i framkant belönas Paraply Produktion i Karlskrona med priset som Årets arrangör.

15 år och 5 starka avdelningar under sitt Paraply

Paraply är en upplevelsebyrå med verksamhet inom fem leveransområden, varav festival- och konsertverksamhet är ett av dessa. Övriga avdelningar är “Paraply Creative”, “Paraply Event”, “Paraply Consulting” och “The Pot”. Huvudkontoret är beläget i Karlskrona med satellitkontor i Kalmar, Malmö och Stockholm. Under 2022 firar Paraply 15 år.

• “Det känns helt fantastiskt och ogreppbart att få inleda vårt jubileumsår med den här utmärkelsen. Ett perfekt startskott för 2023, ett år vi tror kommer bli det bästa hittills!” säger Oskar Askevik, projektledare och ansvarig för Paraply Live.

Om LiveApan

LiveApan delas ut i fem kategorier: Årets arrangemang, Årets venue, Årets nyskapare, Hederspriset (ett personligt pris för ’Lifetime achievement’) samt Årets arrangör.

Det är också uttalat att mottagare av LiveApan har en värdegrund som baseras på humanism, tolerans och mångfald, samt tydligt arbetar aktivt för att befrämja alla människors lika värde oavsett kön, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, ålder, könsöverskridande identitet eller uttryck samt sexuell läggning. Därutöver delar livebranschens intresseorgan Svensk Live ut ett pris för Årets insats med fokus på kriterier helt bortom de rent affärsmässiga.

Paraply har kontor och studios i fem städer runtom i Sverige – Karlskrona, Kalmar, Malmö, Stockholm och numera Växjö. Teamet består i dagsläget av 18 personer med erfarenhet inom bland annat affärsutveckling, strategi, organisationsutveckling, företagskultur, digitalisering, employer branding, event, Art Direction, film, foto, konsert/festival, motion design/animation, copy, webb, destinationsutveckling och projektledning.