FESTIVALPASS OCH BILJETTER UTE NU - FIRAS MED 24H PRISFEST!

Äntligen! Vi har längtat så vi nästan spruckit, precis som många av er. Idag släpps äntligen första artisterna samt festivalpass och biljetter till Hasslöfestivalen 2023. Detta firar vi genom 24 timmars firande och Lilla-Hawaii-priser på festivalpass!

Smith & Thell - 14 juli

Ett av Sveriges just nu mest eftertraktade och streamade band gör den 14 juli återtåg på Hasslö med sitt grymma liveband! Låtskrivarduon Maria Jane Smith & Viktor Thell slog igenom publikt under epitetet Smith & Thell 2018. Låten ’Forgive me friend’ blev en av det årets mest spelade låtar, och har idag streamats 100 miljoner gånger! Redan 2019 såg vi dem på Hasslöfestivalen första gången men sedan dess har hitkatalogen fyllts på i rask takt med ’Hotel Walls’, ’Goliath’, ’Nangilima’ och nu senast ’I feel it in the wind’.

Johnossi - 14 juli

Med ryggsäcken fylld av framgångar och en fullständigt utsåld vinterturné (!!!), innehållande 19 stopp från norr till söder, kan vi äntligen presentera Johnossi till Hasslöfestivalens lineup 2023. Dom har hyllats som en av landets mest energiska liveakter sedan genombrottet 2006 med dunderhiten ’Man must dance’. Nästa stora kliv upp i toppskiktet av svenska rockband togs med albumet Mavericks 2010 som bl.a innehöll låtar som ’What’s the point’ och ’Dead end’. Hösten 2022 medverkade sångaren John Engelbert i TV4’s ’Så Mycket Bättre’ vilket resulterat i flera hyllade tolkningar och att bandet nu nått ut till en helt ny publik med sin signifikanta energi och säregna sound. Under åren har de också tilldelas flertalet grammisar och priser på P3 guld-galan. Den 14 juli hör vi Johnossi sätta Skärgårdsvallen i gungning!

Wilmer X - 15 juli

Wilmer X har firat 45 år som band och hunnit göra sin 1000:e spelning. Hösten 2022 var det äntligen dags för ny Wilmer X-musik, det var trots allt hela 17 år sedan sist. I september kom albumet och sedan en till stora delar utsåld turné. Det är på scenen som Wilmer X fortfarande är en av landets absolut bästa akter! En ren, oförfalskad kärlek till musik. Till svängig rhythm & blues, skitig garagerock, rå blues och självhäftande poprefränger. Det är det fundament på vilket Wilmer X fyrtiofem år långa karriär vilar. Den 15 juli kommer detta legendariska band till Hasslöfestivalen.

Hits of the 60’s! - 15 juli

Clabbe af Geijerstam (Ola & The Janglers) Lennart Grahn (The Shanes) gör gemensam sak, ett unikt samarbete där dom lirar de gamla hitlåtarna från tiden när dom var med i Sveriges populäraste popband under 60-talet!

2018 var året då idén att sätta ihop ledfigurerna från de största svenska popgrupperna för en turné blev verklighet. Tre succéartade turnéer senare fortsätter dom för att dom ser ett behov hos en äldre publik att få uppleva 60-talet för en stund! Svenne Hedlund från Hep Stars var med från starten men gick sorgligt bort i december 2022. Janne Önnerud från Hounds var även han med från starten men slutade 2020 pga hälsoskäl. Medlemmarna i dag är lika hungriga som då att göra de gamla hitlåtarna rättvisa, både sina egna hits men även andras stora hits från tiden, Hits of the 60´s! Den 15 juli kastar Hits of the 60’s oss tillbaka till det gyllene årtiondet som format den moderna pop- och rockmusiken!

Varg - 10 årskonsert - 14 juli

Ett av hasslöpublikens favoritband är tillbaka! I år firar Varg med hasslös starke man Mattias Osbäck i täten 10 år som band. Som om inte detta vore nog ryktas det även om att nya låtar släpps under våren. Den 14 juli blir det fullt ös med Varg!