tAkiDa ger sig i februari ut på en efterlängtad konserthusturné.

tAkiDa ger sig ut på stor konserthusturné i februari 2024! Paraply arrangerar konserter i Växjö, Jönköping och Halmstad!

Ett av Sveriges största rockband, Takida, åker än en gång ut på en akustisk turné, Boxroom. Det blir 21 spelningar runt om i landet och arrangören Paraply bjuder in till konserter i Växjö, Jönköping och Växjö!

Det är 10 år sedan Takida åkte ut på turné under samma koncept. Boxroom-konceptet är en avskalad, akustisk konserthusturné med nära relation till den sittande publiken. Det kommer bli vackert och storslaget på en och samma gång – inramat med extra stråkar och körer.

”Vi kände att vi ville göra något annorlunda i Sverige nästa år och ytterligare en Boxroom-turné har vi pratat om i flera år nu. Så jäkla kul att det blir av igen och nu tror vi dom flesta vet vad det handlar om. Vi lämnar elgitarrerna hemma. Ses i februari. Takida.”

Takida bildades 1999 och och slog igenom stort några år senare med debutalbumet "Make You Breathe" (2006). Året därpå kom jättehiten, den numera klassiska singeln "Curly Sue". Låten parkerade sig på Trackslistans förstaplats i 10 veckor och på Svensktoppen i mäktiga 54 veckor.

"Äntligen får vi uppleva Takida i konserthusformat igen! Med sin erkänt fantastiska kontakt med publiken vet vi att detta kommer bli några av konsertvinterns bästa kvällar både för inbitna Takida-fans och för de som kanske bara känner till de självklara hitsen" säger Oskar Askevik på Paraply.

"Senast vårvintern 2023 såg vi tAkiDa i storslagna arenor runtom i landet men nu är det alltså dags för detta mångfacetterade och älskade band att ta sig an ett mer intimt format för första gången på tio år. Det kommer att bli fantastiska kvällar!" avslutar Oskar

Arrangören Paraply har genom åren arrangerat flertalet konserter med tAkiDa och denna gång blir det i Växjö Konserthus 21 februari, Jönköpings Konserthus 22 februari och Halmstad Teater 23 februari.

Biljetterna släpps 6 oktober kl. 10.00 via paraply.se/biljetter