BELL.

Tik-Tok-Stjärnan och Spotify-topplist-ettan BELL kommer till Skärgårdsfesten!

Sveriges just nu absolut mest lyssnade artist, med över 125 tusen följare på Tik-Tok och den nysläppta låten “Missförstått” som blivit totalt viral och har legat på etta Spotifys Sverige - Top 50 i över en vecka, kommer i sommar till Karlskrona Skärgårdsfest. Fredagen 29 juli står Bell på Stortorget stora scen för att bjuda på en show med fri entré!

Den Stockholmsfödda sångerskan började skriva musik redan vid 6-årsålder och vill idag göra musik som hennes lyssnare kan relatera till i en blandning mellan sårbarhet och kaxighet. BELL själv berättar:

”BELL är hårt, ärligt, kul, sårbart och kaxigt. Med mina låtar vill jag skapa en plats för mig själv att prata om och bearbeta saker jag känner och saker som hänt i mitt liv. Det stod mellan en artistkarriär och terapi.” - BELL

Hennes låt “Missförstått” började som en TikTok och blev snabbt viral med creations från bl.a. Bianca Ingrosso, Johanna Nordström och 16 000 andra TikTok-användare.

BELL släppte sin debutsingel ”BÄTTRE SENT ÄN ALDRIG” i januari 2022 och låten gick rätt in på topp 200-listan på Spotify i Sverige. Låten låg även topp 10 på ”Nordic Top 40”-listan på TikTok.

BELL har sedan november lagt upp egna versioner av kända låtar på TikTok och har bara på några månader fått 125 000 följare.

I sommar kliver hon upp på Karlskronas Skärgårdsfest fredagen den 29 juli. Konserten har fri entré!