Fotograf: Julie Comfort

Världsberömda skolan Kaospilot etablerar sig i Blekinge för en 72 h session i upplevelsedesign i samarbete med Paraply.

Idag står det klart att den danska skolan Kaospilot, utnämnd till en av världens 10 bästa skolor för innovation och entreprenörskap, kommer till Karlskrona i september och erbjuder ett 20-tal exklusiva platser i kursen “Upplevelsedesign”. Tillsammans med upplevelsebyrån Paraply paketeras en unik möjlighet att delta i en 72-timmars session på den nyligen invigda Allans på Ytterön.

Fotograf: Julie Comfort

Det är första gången någonsin Kaospilot etablerar sig i Sverige. Förutom Sverige och Karlskrona görs kursen i Colombia, Australien, Brasilien, Filippinerna, Danmark, Österrike och Tyskland.

- Det känns fantastiskt att få samarbeta med Kaospilot och välkomna dem till Karlskrona. Ännu roligare att vi får vara med och producera hela upplevelsen i en av skärgårdens vackraste arenor, säger Cajsa Augustzén, affärsutvecklare på Paraply.

Kursen äger rum den 5 - 8 september på Allans på Ytterön ute i Östra Skärgården. Ledare är Tim Logan - utbildad Kaospilot och expert inom ledarskap, coaching, upplevelsedesign och modellering. Paraply och Tim lärde känna varandra i Berlin när några från Karlskronabyrån själva gick kursen. Redan då föddes drömmen om att ta detta till Blekinge och ge fler möjligheten att gå samma kurs. Nu två år senare har drömmen blivit verklighet.

- Oavsett vilken bransch eller organisation du tillhör har vi nytta av att förstå hur vi kan skapa upplevelser som förändrar och berör. Vill vi utveckla och utvecklas måste vi vara duktiga på att designa och paketera våra idéer så att vi får andra att bli sugna på att hoppa på tåget och åka med. Den här utbildning är viktig för många och jag hoppas att vi får en spännande mix av deltagare från olika länder och branscher och med olika erfarenhet , säger Malin projektledare på Paraply.

30 års erfarenhet av att utbilda morgondagens ledare
Skolan Kaospilot ligger i Danmark och har över 30 års erfarenhet av att utbilda morgondagens ledare. De erbjuder en mängd olika internationella managementprogram och kurser inom projektledning, processledning, ledarskap, kommunikation, samverkan, upplevelsedesign och affärsutveckling. Kursen i Upplevelsedesign handlar om att förstå och lära sig beprövade metoder som förändrar hur människor tänker, känner och agerar. En ledarskapsfärdighet som alla ledare av vår tid borde ha. Meningsfulla upplevelser ger engagerade medarbetare och trogna kunder. Och skapar fantastiska resultat.

Läs mer om Kaospilot, programmet och Ytterön här.

Vill du följa vad som händer på Ytterön framöver? Joina Allans på Ytterön på instagram.