VERONICA MAGGIO KLAR FÖR KARLSKRONA SKÄRGÅRDSFEST - 2 AUGUSTI

VERONICA MAGGIO KLAR FÖR KARLSKRONA SKÄRGÅRDSFEST - 2 AUGUSTI

Veronica Maggio har sedan debuten 2006 kommit att bli en av Sveriges absolut största popartister. Med sina sju kritikerrosade album, som samtliga uppnått multi-platina, har hon dessutom slagit rekord på Spotify med över 1 miljard streams och är därmed den första artisten – någonsin – vars låtkatalog på svenska når denna magiska milstolpe.

Hennes musik har sedan det stilbildande albumet "Satan i gatan" från 2011 visat vägen för vad modern svensk popmusik är och kan vara. Hon har frälst publiken med superhits som "Jag kommer", "Välkommen in", "Sergels torg", "Hela huset", "Tillfälligheter" och mer nyligen "Heaven med dig" och "SE MIG".

De senaste åren har Veronica även gjort hyllade samarbeten med andra svenska storheter som Håkan Hellström, Miriam Bryant och Hov1.

"ÄNTLIGEN!! Veronica Maggio är verkligen en av våra personliga favoritartister, och det känns så otroligt kul att få se henne på Karlskrona Skärgårdsfest i sommar! Senast Veronica stod på skärgårdsfestens stora scen var faktiskt 2015, det är hela nio år sedan!" säger Oskar Askevik från festivalkommittén.

"Eftersom Veronica Maggio verkar vara en aldrig sinande källa till hitsinglar och hyllade album, och ständigt känns superaktuell, är hon också år efter år en av de mest önskade artisterna till Karlskrona Skärgårdsfest. Vi som sett Veronica live tidigare vet att det blir inte bättre än såhär.... så enkelt är det!" avslutar Oskar.

Konserten med Veronica Maggio den 2 augusti på Karlskrona Skärgårdsfest 2024 är del av det entrébelagda konsertprogrammet på Stortorget. Det mesta är gratis under festens dagar men med ett festpass får du tillgång till samtliga konserter på Stortorget under torsdagen, fredagen och lördagen.

I samband med att den första konserten till fredagens program på Stortorget nu släpps blir det även möjligt att köpa endagsbiljett till fredagen.

Fler artister, spelschema, biljetter och mer information om hela festens program presenteras löpande på karlskronaskargardsfest.se