Folksam fortsätter främja handikappidrotten

Efter flera år som trogen samarbetspartner väljer Folksam att även under rådande lågkonjunktur fortsätta sitt samarbeta med "Svenska Handikappidrottsförbundet och Sveriges Paralympiska Kommitté".

Avtalet löper på ytterligare fyra år fram emot London 2012 och gäller både "Lag Paralympics" samt förbundets övriga bredd- och elitverksamhet.

- Handikappidrottsförbundet är en prioriterad idrott i vårt arbete med partners inom idrotten, säger Mats Andersson, sponsoransvarig på Folksam. Förbundet och Folksam har en lång och framgångsrik tradition tillsammans och det känns bra att föra den vidare in i framtiden.

- Samarbetet med Folksam när det gäller både bredd och elit är något som vi uppskattar mycket, säger Stig Carlsson, generalsekreterare SHIF/SPK. Den kontinuitet och trygghet som Folksams huvudsponsorskap bidrar till att uppnå är eftersträvansvärt och något inte alla har förmånen att åtnjuta i dessa dagar.

Stig Carlsson, generalsekreterare
070-745 3698, stig.carlsson@shif.rf.se

Folksam Mats Andersson, sponsoransvarig
070-831 6223, mats.andersson@folksam.se

Helene Stjernlöf, informationschef
070-246 0737, helene.stjernlof@shif.rf.se

Svenska Handikappidrottsförbundet och Sveriges Paralympiska Kommitté (SHIF/SPK) är ett av 68 Specialidrottsförbund (SF) inom Riksidrottsförbundet (RF) och administrerar idrott för personer med rörelsehinder, synskador och utvecklingsstörning inom 17 idrotter. Vi har ca 37 000 medlemmar organiserade i ca 480 föreningar. SHIF innehar även rollen som Sveriges Paralympiska Kommitté med ansvar för den paralympiska idrotten, som även inkluderar idrott organiserad inom ett antal andra SF.

Notering: Paralympics är handikappidrottens motsvarighet till Olympiska Spelen. Lag Paralympics är ett sponsringskoncept som ger svenska paralympier bättre förutsättningar för sina förberedelser inför Paralympics. Lag Paralympics samarbetspartners är Adressändring, ANR BBDO, ATG, Clear Channel, Ericsson, Folksam, JKL, Jysk, Scandic, Sportbladet, SHIF Spelförlaget AB.

Svenska Handikappidrottsförbundet och
Sveriges Paralympiska Kommitté