Kandidater testar klädkollektionen inför Sochi 2014

Under dagen har den paralympiska kandidatcampen fortsatt på Lillsved, bland annat genom provning av senaste klädkollektionen. Åsikterna duggade tätt - längdskidåkaren Helene Ripa kände en retrokänsla och handskarna hyllades.

En av kandidaterna som prövade kläder var den kälkhockeyspelare som utsetts av IPC som ”One to watch” och – Per Kasperi. Den unga kälkhockeyspelaren ur den gyllene generationen hade ett bestående intryck som delades av många andra kring kläderna:

– Handskarna gillar jag väldigt mycket. De sitter riktigt bra och modellen är riktigt läcker, kommenterade Kasperi.

Hela kollektionen gicks under dagen igenom av samtliga kandidater, bland dessa fanns Helene Ripa som jobbar med formgivning till vardags. Också Helene gillade verkligen handskarna precis som Per Kasperi - men hade även en del andra tankar:

– Det känns som att det är en del retroinspirerat. Nu vet jag i och för sig inte riktigt hur allt kommer att bli till slut, fortsätter Helene Ripa.

– Och oavsett hur det blir sen så tyckte jag väldigt mycket om den stickade tröjan i mörkgrå och vit, och funktionströjan satt verkligen skitsnyggt, säger Helene nöjt.

• kandidatcamp
  • sotji2014