Frans till Parken Zoo i sommar - avslutar Parkfestivalen

Frans till Parken Zoo i sommar – avslutar Parkfestivalen
I maj kämpar han för Sverige i Eurovisionfinalen i Globen. I augusti kommer 17-åringen Frans Jeppsson Wall till Parken Zoo i Eskilstuna .

Nu är det klart att Frans Jeppson Wall tar plats bland årets artister på Parken Zoo. Detta i samarbete med Parkfestivalen i Eskilstuna som går av stapeln 4-7 augusti.

Camilla Delac, marknadschef på Parken Zoo: ”Frans kommer avsluta Parkfestivalen på Stora scenen i Parken Zoo – ett mycket roligt samarbete. Frans ingår i entréavgiften och säsongskorten men det kommer också finnas fribiljetter att hämta ut på Parkfestivalen vid Strömsholmen hos medverkande företag. Så räkna med folkfest!”

Camilla fortsätter att berätta förväntansfullt om spelningen:

”Det känns väldigt roligt att boka Frans som tack vare sin otroliga scennärvaro lyckats vinna hela landets hjärtan. Melodifestivalvinnare är alltid extra roligt att få besök av och vi är säkra på att han kommer göra stor succé, inte minst hos våra yngsta gäster.”

Göran Pettersson Ordförande Hotell & Restaurang föreningen

”Vi är mycket glada att kunna avsluta Parkfestivalen på söndagen i samarbete med Parken Zoo, vi ska tillsammans försöka slå publikrekord !

År 2006 slog Frans igenom med hyllningslåten till Zlatan ”Who’s da Man”. Tio år senare är det dags igen. Med låten ”If I Were Sorry” blir Frans den yngste deltagaren att få representera Sverige i Eurovision sedan Carola på 80-talet.

Den 7 augusti uppträder Frans på Stora Scen i Parken Zoo. För mer information, gå in på parkenzoo.se eller kontakta: Camilla Delac, marknadschef, Parken Zoo

Mail: camilla.delac@parkenzoo.se

Tfn: 070-592 75 60

Göran Pettersson, ordförande hotell- & restaurangföreningen mail: goran@vilstasporthotell.se