Invigning av det ekologiska Pannkakshuset, Barnens Körskola och godisregn – säsongspremiär 3 maj Parken Zoo Eskilstuna

Lördagen den 3 maj säsongsöppnar Parken Zoo Eskilstuna. Premiärprogrammet bjuder på invigning av det helt ekologiska Pannkakshuset och nyheten Barnens Körskola, godisregn och vinst varje gång i spelhjulen, för att ta några exempel. Sedan får man träffa nykomlingen, Dhole, den Asiatiska Vildhunden och följa med till Dinosauriernas rytande värld. Medierepresentanter välkomnas, ackreditering sker vid store entrén.

Pressinformation: fritt för press att använda.

Premiärprogram
10.00 Godisregn i entrén
11.00 Invigning Pannkakshuset – de 10 första barnen får äta gratis pannkaksbuffé
12.00 Invigning Barnens Körskola
13.00 Djurparkschef Lennart Sundén berättar om nyheten Dhole – asiatisk vildhund

Premiärerbjudande!
Vinst varje gång i alla våra spelhjul!gäller så länge lagret räcker

Program i djurparken
Alla är välkomna att träffa Parken Zoos djurparkspersonal som informerar om våra djur
10.30 Mötesplats Asienpaviljongen
11.30 Mötesplats Aphuset
13.30-14.15 Mötesplats Barnens Reptilhus
15.00 Mötesplats Amazoonas (mitt emot Pampas)

Mer information på www.parkenzoo.se

Foto: på Dhole, den Asiatiska Vildhunden, nykomling i Parken Zoo visas under premiärhelgen. Foto fritt för press att använda, ange: Foto: Parken Zoo
Fler pressiblder finns via länken: http://www.mynewsdesk.com/se/parken_zoo/latest_media  Ange Foto: Parken Zoo Eskilstuna.

• asiatisk vildhund
  • dhole
  • säsongspremiär

Parken Zoo i Eskilstuna grundades 1898 och är idag ett av Sveriges mest besökta utflyktsmål. En perfekt dagsutflykt med alltid något nytt att lära. Här finns djurparken med ett hundratal arter varav flera ingår i internationella bevarandeavelsprojekt via den europeiska djurparksföreningen, EAZA. Tillsammans med (Zoo-skolan), utbildningsverksamhet, badet, nöjesparken och uppträdanden av folkkära artister finns något för alla i familjen. Bolaget är kommunalägt och ingår i Eskilstuna Kommunföretag AB. Mer info www.parkenzoo.se