Global Core - Ett komplett slangsortiment med nya 187-slangen

Parker Hannifin är global ledare inom rörelse och rörelsestyrning erbjuder nu produktsortimentet GlobalCore som gör det ännu enklare för kunderna att välja rätt slang. GlobalCore baseras på specifikationen ISO 18752 och har utvecklats som en anpassning till hur kunden specificerar och använder slang – efter tryckområde i stället för efter konstruktion. Det är världens första enhetliga högprestandasystem med slangar och kopplingar och ger en enkel lösning med tålig hydraulslang som är konstruerad för att klara de tuffa förhållandena där utrustningen finns. Parker har nyligen utökat GlobalCore med en slang för 7 MPa (1000 psi) enligt ISO 18752, vilket innebär att produktserien nu även täcker de viktiga dimensionerna -40 och -48 och tryck från 7 MPa (1000 psi) till 42,0 MPa (6000 psi).GlobalCore-slangen tillverkas i flera världsdelar runt om i världen – Europa, Nordamerika och Asien. GlobalCore har tagits fram för att hjälpa kunderna göra systemen enklare. Detta enhetliga system omfattar slang för alla de vanliga arbetstrycken. GlobalCore är uppfyller kraven i specifikationen ISO 18752 och har provats mot dubbla kraven, för att säkerställa hög prestanda även tuffa förhållanden och applikationer med stora trycksvängningar. ISO-specifikationen är viktig för Parkers kunder, som många är globala företag: Dessa företag vill inte tillämpa traditionella, regionala standarder, eftersom deras utrustning ska användas och skötas över hela världen.

Den globala standarden ISO 18752 hjälper till att lösa dessa frågor, eftersom det blir lättare att specificera hydraulslangen för alla olika applikationer, branscher och platser.

För att göra livet enklare för kunderna har vi gjort GlobalCore baserad på arbetstryck i stället för på innerdiameter. Att välja koppling är ännu lättare – serie 43/48 eller 77 beroende på slang och arbetstryck. Förutom att göra valet av slang mycket enklare, ger bytet från flera produktserier till en enda slangserie mindre lager, lägre underhållskostnader och mindre stilleståndstid för både tillverkare och slutanvändare.

Med det senaste tillskottet av slang 187 har Parkers omfattande system GlobalCore utökats till att klara lågtrycksapplikationer, oberoende av var utrustningen tillverkats eller används. Slang 187 fyller gapet kring vår lågtrycksslang för konstantdrift och uppfyller två behov. Den kan användas som returledning i högtryckssystem eller i applikationer där annan slang skulle vara onödigt avancerad. Systemet är förenklat och med bara sex slangar kan både tillverkare och underhållsföretag välja rätt slang för de flesta applikationer. GlobalCore-systemet ligger före konkurrenterna vad gäller prestanda, enhetlighet, enkelhet vid val och teknik och erbjuder en enhetlig lösning för alla tryck och projekt.

• Industri, tillverkning

• underhåll
  • hydraulik

Parker Hannifin är en global Fortune 250-ledare inom rörelse- och styrteknik. Under 100 år har företaget hjälpt sina kunder till framgång inom många olika mobila och industriella användningsområden. Mer information finns på www.parker.com eller @parkerhannifin.

Thomas Karlsson

Presskontakt Group sales leader, Fluid connectors Nordic countries +46 (0)709 - 77 57 70