Industrihydraulik AB levererar Parkers kompletta rörlösningar

Industrihydraulik Sweden AB, med verksamhet i Arboga, Västerås och Östhammar, blir Parker Hannifins första ” Complete Piping Solution-center” (CPS) i Sverige. Som CPS-center kommer Industrihydraulik Sweden AB att designa, bygga, installera och testa kompletta rörsystem för hydraulik.

Efterfrågan på allt mer komplicerade hydrauliska rörsystem ökar. Maskinerna blir allt större och mer produktiva vilket sätter större press på tillverkarna vad gäller kostnader, utrymmesbesparingar och säkerhet. Rörsystem används i många olika hydrauliska applikationer såsom industri, olje- och gasindustri, fordons- och skeppsbyggnad samt vindkraftsinstallationer. Industrihydraulik har utrustning för att göra system i dimensioner med en yttre diameter från 6 mm och upp till 170 mm. Till detta används Parkers anslutningar för rör, från EO-2 till F37 Parflange och flänsar som alla ger ett garanterat bra och jämnt monteringsresultat. Ingen av dessa kopplingssystem kräver svetsning, vilket är en fördel då kraven på täthet är –stor och tillgången på kunniga svetsare numera är en begränsning.

– "Med sin långa och gedigna erfarenhet av hydraulik för industriellt bruk och goda kännedom om sina kunder och deras applikationer, blir Industrihydraulik en perfekt samarbetspartner för kunder som har behov av kvalificerade rörinstallationer” säger Jimmy Swärd, Parkers försäljningschef för Distribution Sverige och Finland..

Industrihydraulik är certifierad distributör av Parkers program med hydraulik. Det innebär allt från cylindrar och hydraulmotorer till ventiler och styrsystem och stödjande komponenter som slangar, kopplingar, kylare och filter. Man driver också ParkerStore som är komponentförsäljning över disk, samt att det finns Parkers Hose Doctor, en rullande hydraulikverkstad som kan göra reparationer i fält.

– ”Vi har lång erfarenhet att arbeta med Parker och Parkers produkter inom hydraulik. Med det stöd och den utbildning vi fått från Parker inom röranläggningar för hydraulik känner vi att vi kan ge våra kunder ännu bättre service från oss på Industrihydraulik” säger Conny Stolpe som är VD på Industrihydraulik.