PCS Modulmontage söker en projektchef!

Projektchef till PCS ModulMontage

Är du en driven byggentreprenör och brinner för att vara med och utveckla en ny verksamhet med fokus på byggentreprenader med modernt tänk kring industriell byggnation. Då vill vi träffa dig!

Vi söker en projektchef som ser nya möjligheter i industriellt byggande. Din huvudsakliga uppgift är genomföra stora byggprojekt. PCS ModulMontage ingår i PartGroup vilket gör att du har tillgång till professionell kompetens i koncernens alla bolag. Våra kunder finns både inom den offentliga och privata sektorn. Vår marknad är i huvudsak Sverige.

Om tjänsten

Du blir ansvarig för projekten från införsäljning genom hela byggprocessen och fram till i bruk tagande. Tillsammans med VD är du ansvarig för ekonomin i projektet. Upphandling av underentreprenörer och alla resurser i projektet. Ansvarar för att hela byggprocessen följs. Att medverka till att avtal och offerter utvecklas i enlighet med lagar och normer i hela byggprocessen.

Exempel på arbetsuppgifter

• Medverka vid anbudsförfarande
  • Säkerställa att byggprocessen följs så att kund får sin leverans i enlighet med rätt kostnad, rätt tid och rätt kvalitet.
  • Personalansvarig för medarbetare i projekten
  • Ansvarig för att avtal och anbud är säkrade byggjuridiskt.
  • Analysera avvikelser från projektbudget och planer samt korrigera om nödvändigt.
  • Säkerställa att arbetet utförs med lagefterlevnad angående säkerhet och arbetsmiljö.
  • Ta initiativ till och genomföra förbättringar med avseende på kvalitetsledningssystem, processer, arbetsskydd och miljöfrågor.

Kompetenser/Förmågor

• Du är en duktig projektledare som kan visa på goda resultat och goda referenser från tidigare uppdrag.
  • Du är utvecklingsdriven med tidigare erfarenhet från stora entreprenader
  • Du är bra på att bygga team och få medarbetarna med dig i komplexa byggprojekt
  • Du har en byggteknisk bakgrund, kan hela byggprocessen och har erfarenhet från byggbranschen
  • Du har ett uttalat driv och en vilja att strukturera arbetet.
  • Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska.
  • Du är affärsmässig och van att göra entreprenadaffärer
  • Du är lösnings- och kundorienterad
  • Meriterande om du har kompetens inom byggjuridik

Dina personliga egenskaper är av mycket stor vikt

Som ledare har du ett driv och är bra på kommunikation. Du är bra på att skapa förtroende såväl hos dina medarbetare som till dina kollegor. Du är bra på att organisera och att sätta dig in i de olika rollerna i verksamheten. Du är nyfiken, utåtriktad och har lätt för att ta kontakt med nya människor och kan skapa goda relationer. Du arbetar strukturerat, noggrant och trivs med att ta ett eget ansvar. Lika viktigt för oss är att du är en kollega som bidrar till ett positivt klimat.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Placeringsort: Stockholm

Vid frågor gällande tjänsten kontakta Magnus Janson, VD PCS Modulmontage, på telefon 073-071 27 66 eller maila till magnus.janson@pcsmodulmontage.se

Skicka in din ansökan, märkt ”Projektchef PCS modulMontage” till ansokan@partgroup.se. Bifoga personligt brev och CV. Sista dag för ansökan är 2022-06-03. Urval görs löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi tror på mångfald och ser gärna både kvinnliga och manliga sökande samt sökande med annan kulturell bakgrund. Din ansökan i enlighet med GDPR.

Vi undanber oss all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser.

Om Part Group

PartGroup är en familjeägd företagskoncern med ca 500 anställda som 2020 omsatte ca 1,1 miljarder kronor, med huvudkontor och produktion i Kalix, Norrbotten. Vi erbjuder byggentreprenörer och fastighetsbolag prefabricerade moduler/badrum/kök till hotell, vårdhem och bostadsfastigheter. Part Group är experter på industriell produktion. Vi har försäljningskontor i Arlandastad i Sverige samt i Norge och Danmark.

PCS Modulmontage ingår i företagsgruppen Part Group tillsammans med Part Construction, PreBad AB, Altor Industrie, Isolamin Sweden AB, Space Interior Sverige AB, Part Systems och PCS Modulsystem AB.

PartGroup: http://www.partgroup.se/sv/ Construction AB: http://www.partab.nu/sv/

Dagens Industri: https://lnkd.in/dkqnxyQ