Dags för slutspel i Partille Cup

Torsdagen bjöd på ännu ett rekord i Partille Cup. Aldrig tidigare har det spelas över 1 000 matcher på en dag. Men idag avgjordes inte mindre än 1 042 drabbningar på turneringens 54 planer.

De 167 gruppvinnarna representerar inte mindre än 107 klubbar från 20 olika länder – och den nationsspridningen är även det ett nytt rekord. Arrangörsklubben IK Sävehof är klubben med allra flest gruppsegrare, 9 stycken. Den mest framgångsrika utländska föreningen är danska Skanderborg HB med sex gruppvinnare.

I Partille Cup går alla lag vidare från gruppspelet, de bästa till A-slutspel och övriga till ett B-slutspel. Slutspelet börjar redan klockan 08.00 på fredagsmorgonen.

- - - - - - - - - -

Sverige klart för final i European Open

Hemmanationen har fortsatt sitt segertåg i U19-landslagsturneringen och idag var det Montenegro (29–14) och Schweiz (25–24) som fick se sig besegrade av de svenska pojkarna. Detta innebär att Sverige nu är klara för final mot Tjeckien i morgon fredag.

Finalen spelas klockan 20.30 i Scandinavium, men placeringsmatcherna om platserna 3–13 pågår under hela dagen, från klockan 11.00.

För kommentarer

Fredrik Andersson: 0734-33 18 15
Stefan Albrechtson: 0766-31 14 20

Mediaservice under och inför turneringen