Föräldrafritt – och helt utan ungdomar

Onsdag på Partille Cup

Match efter match efter match...

Inledningsdagen bjöd nästan hela dagen på ett perfekt handbollsväder och väderprognosen lovar minst lika goda förutsättningar i morgon. Det borgar för fin handboll, spännande matcher och en härlig folkfest. Har du aldrig varit på Heden, bara ett stenkast från Avenyn i centrala Göteborg, och upplevt 30 handbollsmatcher på samma gång, så är det ett bra tillfälle i morgon.

- - - - - - - - - -

Players Club

Efter invigningen på tisdagskvällen är det nu dags för spelarnas eget disco att slå upp portarna. Players Club håller till på Svenska Mässan och får plats med 3 000 glada och dansande handbollsspelare. Discot är endast öppet för deltagare i Partille Cup – och det är garanterat föräldrafritt.

Projektledaren Denny Bågenholm älskar att jobba med Players Club. Och han berättar om en nyhet för året:

– Vi har byggt in lite pyroteknik i konceptet, bland annat skall stora eldsflammor pulsera i takt till musiken, säger han och fortsätter:

– Så här många glada ungdomar har jag aldrig upplevt på ett ställe förut

Vill ni besöka Players Club för att göra ett reportage kontaktar ni Denny på telefon 070-814 03 80. Öppettiderna är onsdag–fredag 20.00–24.00.

- - - - - - - - - -

Leaders Party

Den traditionsenliga – och bland ledarna mycket populära – Leaders Party hålls på onsdagskvällen. Här är det i motsats till i lokalerna intill garanterat fritt från ungdomar. Gästerna bjuds på god mat och underhållning, vilket brukar innebära att stämningen inne i isladan är lika bra som den brukade vara på den tiden då Frölunda spelade SM-slutspel.

I år har vi en rockig show med många härliga, hårresande och smått fantastiska nummer, säger Fredrik Andersson, generalsekreterare på Partille Cup och fortsätter:

– Vi har fler medverkande artister än någonsin för att kunna bjuda på en show som motsvarar de höga förväntningarna.

Vill ni besöka Leaders Party för att göra ett reportage kontaktar ni Mikael Karlholm på 0723-05 02 55. Öppettid är onsdag 19.00–24.00.

Sverige ångar på i European Open

Efter ytterligare var sin seger på tisdagen kommer Sverige och Norge göra upp om segern i grupp A på onsdagen kl 16.45 i Partillebohallen. Sverige har i sina tre inledande matcher spelat ett riktigt bra försvarsspel och kontrat framgångsrikt. Bästa målskytt så här långt är kantspelaren Daniel Pettersson från GUIF med 15 mål.

Vid sidan av Sverige är det Tjeckien som imponerar mest. Där är det är full satsning framåt och 31–19 mot Österrike är starka papper.

Ett andra gruppspel, eller huvudomgången som det också kallas, spelas på torsdagen och detta följs sedan på fredag av placeringsmatcher och finalen i Scandinavium.

För kommentarer
Fredrik Andersson: 0734-33 18 15
Stefan Albrechtson: 0766-31 14 20

Mediaservice under och inför turneringen