De är nominerade till Årets utvecklingsföretag i Partille 2023

De är nominerade till Årets utvecklingsföretag i Partille 2023

Företagen – Minalyze AB, Guideline AB och Bertling Enviro AB – är nominerade till Årets utvecklingsföretag i Partille 2023. Utmärkelsen delas ut till ett innovativt företag som är en förebild för andra och genomsyras av en vilja och ambition att utvecklas framåt. Utdelningen sker på Partille kommuns näringslivskväll i april.

Årets utvecklingsföretag utses av Partille kommun och Business Region Göteborg i samverkan med Företagarna Partille för att lyfta fram innovativa företag i Partille med gynnsam utveckling och potential för fortsatt god tillväxt. Mottagaren av utmärkelsen ska vara en förebild för andra företag och genomsyras av en vilja och ambition att utvecklas framåt.

2023 års kandidater till utmärkelsen är:

Minalyze AB
Med sin patenterade borrkärnsscanner Minalyzer är företaget Minalyse AB världsledande inom XRF-skanning av borrkärnor och mjukvara för visualisering av geologiska data. Mer än 100 000 meter kärnor har skannats med Minalyzer sedan starten 2014 – vilket genererar värdefull och användbar data för företagets kunder. Läs mer om Minalyze AB här: Minalyze.com.

Guideline AB
Utifrån gedigen erfarenhet utvecklar och erbjuder Guideline högkvalitativa produkter till flugfiskeentusiaster som håller i vått och torrt. Produktvecklingen sker i Partille och företagets produkter säljs i fler än 25 länder! Läs mer om Guideline AB här: Guidelineflyfish.se.

Bertlingo Enviro AB
Bertling Enviro är nischat inom avfalls- och resurshanteringssektorn och köper och säljer material för återvinning och fossilfri energiåtervinning – bland annat till Renova. Företaget är en del av den internationella fraktkoncernen Bertling och bidrar till hållbarare transporter genom att se till att koncernens containrar inte går tomma på retrurresorna. Läs mer om Bertling Enviro här: Bertlingenviro.com.

Vilket företag som blir Årets utvecklingsföretag 2023 presenteras Partille kommuns näringslivskväll den 27 april! Läs mer på Partille.se/naringslivskvallen.

Johanna Heleander

Näringslivsansvarig Kommunstyrelseförvaltningen 031-792 12 09